VivanDivan

VivanDivan

lördag 5 april 2014

Min födelsedag…

Halloj alla söta! Ligger här just nu med en kudde på magen och har värsta magknipen. Vet inte vad jag ätit som gjort att magen inte alls är i form. Som tur är klarade jag mig på förmiddagen då det var föräldramatcher och avslutning för både Emilia och Felix på innebandyn. Sååå kul att vara med och spela mot småttingarna och de tycker också det är jättekul, speciellt när de vinner mot mamsen :) T var givetvis också med. Ni ska få lite bilder från detta senare men nu måste jag berätta lite mer om min födelsedag igår. Tyckte den började lite halvkrasst med massa strul på jobbet och så satt jag helt ensam hela förmiddagen och kände mig faktiskt ensammast i hela världen. Gick ner på stan på lunchen för att köpa med mig något gott men det slutade med favoritsalladen från Coffehouse by George och så var jag sugen på en semla. Fick nys för flera veckor sen att det skulle finnas glutenfria på ett konditori i stan och gick in där men tyärr fanns det inga för dagen. Dessutom var det två snorkiga damer som trängde sig före mig och fräste åt mig när expediten lite snällt påpekade det. Själv blir jag ofta lite försynt i såna situationer och igår hade jag verkligen ingen lust att bråka men tårarna brände nästan i ögonen på mig när jag gick därifrån med en budapestbakelse som var det enda glutenfria de hade. Men god var den så humöret steg i a f lite på eftermiddagen då jag dessutom fick sällskap av en kollega där jag sitter :)

bakelsebakelse3

Sen när jag kom hem och kände mig på jättedåligt humör tokvände det på en minut. Steg in genom dörren och det doftade nystädat. T hade åkt hem tidigare och städat och så hade han köpt blommor och ett jättegott Amaronevin och hällt upp ett glas åt mig som jag fick i handen direkt. Barnen hade ritat teckningar och Emilia hade slagit in paket.

DSC_0257DSC_0258DSC_0260DSC_0261DSC_0262DSC_0263DSC_0264DSC_0265DSC_0267

Fick också ett paket från min fine man som innehöll ett bar nya skidbyxor som jag verkligen ville ha. Ett par rosa Haglöfs och de satt perfekt. Och så ett snyggt pannband till så jag blir snygg i backen i påsk när vi far upp till Idre. Till dem kommer jag ha min svarta Peak Performance-jacka som jag haft i flera år men gillar jättemycket och det kommer bli jättefint :)

DSC_0341DSC_0342

Emilias paket innehöll två pysselböcker som hon gjort klart och skrivit så fint i. De här kan du spara mamma och minnas den här dagen när du är gammal. Fin tanke där underbara unge.

DSC_0345

Till middag sen slog T till med älgfile i form av skomakarlåda som nog är hela familjens favoriträtt. Det är verkligen helt galet gott. Till det Amaronevinet och som efterrätt blev det citronfromage med grädde och ett sylthjärta till mamman :-)

 DSC_0269DSC_0271DSC_0272DSC_0274

En jättefin födelsedag som avslutades rätt tidigt för jag var helt slut och huvudvärken var förstås ett faktum efter vinet som var rätt tungt men nöjd och glad somnade jag ovaggad med mina små på varsin sida om mig i stora sängen. T var uppe längre och fick sitta själv nere stackarn men men, det blev bra så bra igår :-)

Puss & Kram

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Vilken fin födelsedag...mycket gott och härliga presenter.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Grattis lite så här i efterskott. Det låter som en härlig födelsedag trots sura tanter ( finns det något värre?) kram Anette

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott ! Vilka underbara bilder med fina paket och smarrig mat .Kram Rita

    SvaraRadera
  4. Grattis till dig på din födelsedag!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar