VivanDivan

VivanDivan

måndag 14 april 2014

Framme i fjällvärlden

God morgon alla söta! Här uppe i Idre vaknade vi alla tidigt imorse. Alla är spända och laddade för en dag i backen och T och barnen åkte precis ner till byn för att hyra skidor åt barnen. Jag och T har redan men till barnen blir det hyrskidor. Sen ska vi ge oss ut i backarna och det ser ut att bli jättefint väder. Snöade lite imorse men nu har det klarnat upp och solen kikar fram. Härligt….

Såhär ser utsikten från stugan ut denna morgon. Norska fjällen åt ena hållet och Sälenfjällen åt andra. Love it…

DSC_0494DSC_0495DSC_0496DSC_0497DSC_0498

Så nu ligger klädhögen här och väntar på att få komma på och ut i backen. Nya skidbyxorna invigs givetvis och jag kommer känna mig riktigt färgglad i mina skrikrosa brallor. Jackan och skorna är gamla men har inte luftats alls iår. UGGsen är nog bland de bästa vinterskor jag haft i hela mitt liv och värmer verkligen men den här vintern har de inte kommit fram mycket då det ju varit så varmt. Men nu får de följa med fram till backen i a f tills pjäxorna åker på :) Få se om jag tar pannbandet eller om det är så kyligt så det blir mössa men det ser lovande ut :-)

DSC_0499DSC_0501DSC_0502

Puss & Kram

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Önskar er en härlig fjällvecka!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar