VivanDivan

VivanDivan

lördag 14 september 2013

Mina Odd Molly Favvosar höst och vinter 2013

Halloj därute vänner! Glömde totalt av att blogga imorse. Hade en låååång morgon i sängen och det blev inte frukost förrän halv tolv så vi slog på stort och åt risgrynsgröt. Fick blir lite frukost-lunch faktiskt :) Sen tog jag med mig Emilia ner på stan för att köpa present till hennes kamrat som fyller år och ska ha kalas imorgon. Blev lite annan shopping också för barnen behöver lite höstnytt. Och så en fika förstås, för det måste man ju när man är på tu man hand på stan och shoppar lite :)

Hörrni, har ni spanat in Odd Mollys höst- och vinterkollektioner än då? Ja, antagligen eftersom de började släppas redan i somras men jag har varit riktigt seg med mina Molly-span den här säsongen. Finns sååå mycket annat som jag spanar på och som hamnar på önskelistan så Odd Molly har fått kliva tillbaka lite för mig. Tycker dessutom att det liksom inte är nåt nytt längre. Finns några godbitar förstås men sååå mycket samma lika som tidigare år och jag blir lite less på det. Har man något plagg som är tre år gammalt vill man ju inte köpa samma igen liksom. Vet ju att de alltid kör på sina “signum-plagg” med lite variation men iår kände jag inte att det lockade mig. Och väldigt mycket “bas-plagg” som jag inte heller är så sugen på. Nää, jag vill ha de där speciella plaggen som man liksom dör en smula av att se och som man trånar efter i månader innan man köper dem. Plagg som man liksom nästan vill sova i för man älskar dem så mycket. Och iår har jag inte sett så många såna Odd Mollysar tyvärr. Köpte ju Shibori skirt i somras som faktiskt är ett sånt där jag-dör-en-smula-plagg och så Manbait zip blouse som jag också gillar jättemycket men sen då?

1106_69d4996170-large1118_3b579544d5-large

Sen blev det inget mer och just nu ligger inget plagg speciellt högt på min önskelista. Har dock några favoriter som jag tänkte jag skulle visa er och nåt av dem kommer nog hamna här i höst men inte alls som förr då jag hittade massor i kollektionerna….

1081_491a8dce41-large1105_2467f6ffb0-large1119_09b8b5f9a8-large1122_445ba7d94a-large1126_daee617db1-large1137_6dd4c4c9b5-large1259_685630e321-large1260_fed90e6735-large1304_748756422a-large1304_ab6e1987d6-large1301_7e7cbcface-large

Ja, det var faktiskt toti. Inga stickade tröjar alls föll mig i smaken iår utan mest blusar, ett par jeans som jag tror kan bli coola med rätt överdel, legginsen gillar jag mycket samt shibori-klänningen och så den fina dunjackan. Finns ett plagg som jag är liiite mer sugen på än de andra…kan ni gissa vilket?

Puss & Kram
/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Hej
    Jag har spanat in jackan den ser snygg ut. Men man vet inte om det är så i verkligheten.
    Jag tycker också att OddMolly blivit lite sämre med "nyheter".
    Trevlig Helg
    Kram
    Louise

    SvaraRadera
  2. Håller med dig helt och fullt, jag vill också dö en smula över vissa plagg, det är ju det som är OM! För mycket bas kan man ju köpa i vilket märke som helst...synd om OM tappar sin stil!

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  3. Nej det har inte blivit så mycket Mollysar på senaste tiden.....1 plagg FW1 , 2 plagg FW2 that´s it....inte så mycket som lockar....en del för basic....få se hur sammetsplaggen FW 4 blir?
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar