VivanDivan

VivanDivan

onsdag 18 september 2013

Att vara idrottsledare för barn

Tjenixen alla glada! Minns ni att jag förut var gympaledare för barn? Ni som hängt med här har nog kanske koll på det. Har haft ett uppehåll på nästan ett år men nu är jag tillbaka och jag inser verkligen hur mycket jag saknat det. Glädjen hos barnen när de gymnastiserar och den fina kontakten man får med dem. Även om det tar tid så tycker jag det är sååå himla kul. Emilia har i år valt att sluta till förmån för dansen som är samtidigt på tisdagar men Felix är med fortfarande och har ju även börjat på FreeRunning på söndagar som är en gren i gymnastik. Och han tycker det är sååå himla kul även om det på gymnastiken ju är mest tjejer.

Sen har jag ju varit lite hjälptränare för P05-07 i en fotbollsförening här i stan under våren och hösten här och fått damma av fotbollsskorna. Hur kul som helst det med. Och nu i höst har jag även lovat att hoppa in som tränare i F06 i innebandyföreningen. Så nu är jag inblandad i tre olika föreningar och ni kanske tycker att varför då när jag har så mycket med jobb, gård och annat men det är ju sååå himla kul. Och då blir det ju inte jobbigt. Något fritidsintresse måste man ju få ha och jag har ju inte så mycket annat. Tränar ju inte mycket själv och gör inte så mycket annat heller på kvällarna och dessutom ger det ju kvalitetstid med barnen. Istället för att lämna dem på en träning så får jag ju vara med dem nån timme till om jag är med som ledare. Såååå mycket glädje det ger och jag är såååå himla glad att jag tagit upp gymnastiken igen. Blev liksom inte riktigt bra slut i höstas då det hände en tråkig sak men jag tror allt är utrett och det känns himla kul just nu. Det här kommer bli en bra höst, det känner jag på mig :)

Jopp, serni men nu var det slutgaggat om det. Här kommer dagens outfit också. Nya blusen från Lindex som jag köpte förra helgen, jeans Please och skor Tory Burch

DSC_0047DSC_0049DSC_0050DSC_0055DSC_0052DSC_0053DSC_0057

Och för er info så åker min systemkamera in i väggen snart. Jag fattar inte vad jag gör för fel för bilderna blir så himla dåliga och suddiga. Är det nån med en Nikon (eller nån annan men som borde funka på samma sätt) som kan tipsa vilken inställning man ska ha för att få skarpa porträttbilder när man tar med fjärrutlösaren. Blir galen verkligen och skrotar den helt allvarligt. Note to self: SKA DU HA SYSTEMKAMERA VIVVI SÅ MÅSTE DU FÖR FASEN GÅ KURS!!!!!

Puss & Kram
/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar