VivanDivan

VivanDivan

söndag 17 november 2013

Lilla Wilma <3

Halloj sötnosar! Fick en fråga när jag lägger ut bloppisen och vi kan väl säga klockan 20:00 cirka. Låter bra va? Har ca 25 plagg att fylla på den redan existerande bloppisen med så kika in ikväll vettja…

Nu kikar jag dock inte in för bloppis utan med lite Wilma-status. Ni som är nya kanske inte vet att vi fått en ny liten kisse i familjen. En vän till mig behövde göra sig av med sin katt eftersom hennes barn har blivit överkänslig. Och självklart erbjöd vi oss. Har aldrig haft en hona förut så det var helt nytt. Hon är sååå fin och kelig men oerhört rädd och skygg. Första veckan såg vi henne inte alls utan hon låg under sofforna och tryckte. Senaste veckan har hon dock börjat våga sig fram men nästan bara på kvällarna när barnen sover och det är lugnt i huset. Då är hon hur go som helst och ligger bredvid T eller mig i soffan eller gärna uppe på bröstet och spinner och kelar så det står härliga till. Meeeen, finns ett litet problem och det är att hon och Chewie ryker ihop hela tiden. Vet inte vad han är ute efter heller. Det är bara hon som fräser och slår mot honom när han närmar sig men han å sin sida verkar retas och antingen jagar han henne eller så ligger han och lurpassar utanför soffan. Har försökt ha honom ute så mycket som möjligt nu så att hon vågar sig fram och kan bekanta sig med huset. Är dock lite rädd att han inte låter henne komma fram till maten och lådan så vi har ställt ut egna skålar åt henne där hon mest brukar vara och hon har med sin gamla låda som hon kanske känner igen och den har vi för tillfället i stora Es rum där hon har en liten fristad. Marlow går hur bra som helst. Han bryr sig inte nämnvärt och verkar acceptera alla. Har aldrig varit med om att han bråkat med nån, varken människa eller djur utan han är nog världens snällaste. Nu vet jag inte riktigt hur vi ska kunna hjälpa till för att Chewie och Wilma ska komma överens här så tips mottages tacksamt. Vill ju inte ge upp utan nåt sätt måste det väl finnas att få dem sams. T kör stenhårt på att ta bort Chewie  när de slåss och ryta åt honom men jag är mer så att jag tycker de kan göra upp och sen är det bra. Men jag vet inte….

Här är i a f lite bilder på damen. Jättesvårt att fånga henne på bild för när hon är framme rör hon sig hela tiden men några fina har jag lyckats fånga

DSC_1007DSC_0928DSC_1008DSC_0929DSC_0930DSC_1005DSC_1006

Visst är hon söt?

Puss & Kram
/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Vad sööööt hon är! Har du testat med Feliway? Det brukar hjälpa på de flesta kattproblem då det ska verka rogivande. Hoppas det går bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fin tjej! Hoppas att det blir bra för henne:) Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar