VivanDivan

VivanDivan

fredag 22 november 2013

Att skoja till det på en McDonalds…och rescension av deras glutenfria

God kväll raringar! My god vilken turbulens det var idag då. Vid klockan 14 ringde de från fritids och sa att Felix var dålig och antagligen hade feber och att vi måste hämta honom på direkten typ. Jag har ju ca en timme till fritids så jag ringde alla nummer jag har till våra hjälp-hämtare samt T och packade samtidigt ihop och for iväg. Både T, jag och svärföräldrarna satte oss i bilen för att se vem som skulle hinna först. Det var dessutom en stor olycka på vägen hem som satte helt stopp i trafiken och hur nervös blir man inte när man tror att sonen är jättedålig och man vill komma dit fort fort. T hann dock först och när jag sen kom hem en stund senare möttes jag av en stimmande och stojande Felix som var hur pigg som helst. Tempade honom och 36.3 var resultatet. Han var ju inte ett dugg sjuk! Lite sur först för att vi alla brutit upp från jobb för att hämta och för att jag fått intrycket att han var jättesjuk och att det var bråttom men hey, jag väljer att vända på det idag och se två positiva saker istället. 1. Felix var INTE sjuk och 2. Vi får lite längre fredagsmys hela familjen.

Så nu ligger jag här parkerad i soffan med ett glas rött, barnen leker och T håller på med maten. Kan inte bli bättre :-)

Tänkte dock jag skulle visa lite bilder från i onsdags när vi var på McDonalds. Inte ofta man har systemkameran med sig på Donken men oj, det hade jag visst så projekt försöka ta snygga bilder på McDonalds påbörjades. He he…kolla in superfotografen…

DSC_0149DSC_0105DSC_0112DSC_0116DSC_0138DSC_0139

Ja, sen spårade det förstås med två övertrötta småttingar som hellre ville busa än vara söta på bild. Håll i er nu för nu kommer en bomb

DSC_0108DSC_0109DSC_0110DSC_0111DSC_0113DSC_0114DSC_0118DSC_0121DSC_0120DSC_0124DSC_0127DSC_0130DSC_0132DSC_0133DSC_0134DSC_0137DSC_0140DSC_0141DSC_0142DSC_0145DSC_0146

Och just det, recensionen….fick vetskapen att de hade glutenfritt bröd på McDonalds och man kunde välja vilken hamburgare man ville fast byta ut brödet (förrutom panerade saker). Så det var jag ju tvungen att testa. Och njae, sådär måste jag säga. Sååå torrt att det bara smulade sönder och det slutade med att jag plockade bort brödet och åt bara hamburgaren. Så näää, inte så höga poäng av mig. Självklart måste jag testa igen, kan ju varit just på den Mc-n och just den dagen men det var verkligen INTE gott….

Puss & Kram
/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Tänk att det kan se så gott ut på Donken med lite fina och roliga bilder. Happy fredag. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Min svärmor tinar alltid det glutenfria hon ska äta i micron precis innan o bara det som går åt. Hon säger att det blir snustorrt annars. Skulle nog be Mc att försiktigt värma ditt glutenfria i micro innan de lägger på ingredienserna. Kanske kan det hjälpa? Om de inte supervärmer förstås, då blir det stenhårt...

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Verkar vara lätt att det blir torrt så jag har fryst det jag har och så rostar jag det i brödrosten. Det funkar också rätt bra :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar