VivanDivan

VivanDivan

onsdag 13 november 2013

Man kanske skulle börja…

God morgon vänner! Återigen ett jättestort tack för alla kommentarer igår. Jag vill ju som sagt inte verka gnällig och jag lovar att jag inte ska älta det här något mer utan verkligen se det positiva i situationen. Japp, nu var det sluttjatat om gluten för ett tag här. Kanske får börja experimentera med recept och lägga ut här. Kunde ju vara lite kul. Har förstått att det är många som har samma och kanske är på jakt efter nya spännande bröd eller bak och hittar jag något gott ska jag dela med mig, jag lovar :)

Vi är hemma idag också då Emilia inte alls var pigg igår kväll trots att hon var feberfri. Ont i halsen och även Felix är hängig. Jag har som regel att de måste vara pigga och glada och verka kunna genomföra en skoldag om de ska gå dit. Vill inte skicka dit dem halvhängiga och så sjuknar de om eller smittar någon annan. Nej, när det gäller barnen vill jag att de ska bli helt friska innan de går iväg. Det kanske blir annorlunda senare när de blir äldre och missar mer i skolan men just nu tycker jag att de ska vara helt ok innan de går tillbaka. Min förkylning hänger också i och varvas med rinnsnuva, täppt snok, ont i halsen och en grym huvudvärk (sån där bihåletäppt-huvudvärk ni vet) så jag tycker det är helt ok att vila lite hemma också även om jag försöker jobba lite i a f.

Igår kväll tänkte jag faktiskt allvarligt tanken att börja läsa en god bok istället för att plöja igenom säsong efter säsong av mina serier. Har en hög ligger på pottskåpet i sovrummet som jag skulle vilja ta tag i

DSC_0917DSC_0918

Mmmm, inget går faktiskt upp emot en lugn stund med en bra deckare. Det är bara så att enda tiden jag har är ju på kvällarna och då är jag så förbövelens trött att jag somnar efter två sidor så det tar mig ett tag att plöja igenom en bok men jo, nu ska jag nog ta mig tiden. Tror jag behöver det för att liksom koppla av. Japp, ta hand om mig själv är mitt nya motto och med era peppande kommentarer blir jag sååå mycket mer laddad att verkligen göra det också. Bra mat, ingen treo, doftljus, egentid och feelgood med min familj. Det ska få mig att må bättre, tror ni inte? :-)

Vad har ni för små knep för att ta hand om er själva? Berätta gärna….

Puss & Kram
/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar