VivanDivan

VivanDivan

tisdag 7 januari 2014

Söta porslinstomtar som mamsen norpade

God morgon i ottan! Idag är det nog mååånga som går tillbaka till jobb och vardag. Men inte jag och mina små. I den här pyttestan börjar inte skolan förrän imorgon så vi är lediga idag också och tänkte passa på att åka till badhuset. Jag har lovat dem det innan jul att vi skulle hinna med det på lovet och då dagarna bara flutit iväg har vi inte hunnit riktigt och det har ju varit många röda dagar men idag så…:-)

Jag kom på att jag ju inte visat er mina julklappar jag fick, eller ens nämnt dem. Kanske kan bli ett inlägg senare idag med de fina sakerna jag fick av nära och kära. Men nu tänkte jag att jag skulle visa något som barnen fick. Vi har en liten tomtetradition i min familj. När jag var liten fick alltid jag och mina systrar porslinstomtar (eller andra) av min mormor i julklapp. Sen tog min mamma över den traditionen från mormor och nu är det inte jag och mina systrar som får tomtar utan mina små och deras kusin. En sån där lite kul grej även om jag idag inte ställer fram många av mina gamla tomtar så har jag dem kvar i en låda. Och alla har namn och årtal under så att man kan gå tillbaka och se vilket år man fick dem :) Årets tomtar var dock såååå himla fina tyckte jag och undrade stilla om inte vi kunde ha dem i vardagsrummet så att vi kunde titta på dem allihop under julen. Och mina små barn som äääälskar att pynta med sina saker i hela huset var snabbt med på noterna. Så nu står lille tomtepojken och den söta tomteflickan så fint på vardagsrumsbordet och påminner om att det faktiskt fortfarande är lite juligt kvar innan de får packas ner för den här gången i sina lådor och vänta snällt till nästa år…

(det lilla trollet tyckte barnen också skulle få vara med på bordet. En reklamgrej som låg i ett paket jag beställde innan jul med julklappar från nån leksaksbutik på nätet)

DSC_0052DSC_0050DSC_0051DSC_0098DSC_0096DSC_0097DSC_0322

Visst är de söta?

Ha nu så gott idag på jobb eller om ni fortfarande är lediga så hörs vi senare. Måste ju berätta om vårt biobesök som vi gjorde också hela familjen häromdagen. Men det får vi ta senare…

Puss & Kram
/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar