VivanDivan

VivanDivan

torsdag 23 januari 2014

Lilla tandlösa

Ha ha, kommer ni ihåg när ni började tappa tänder? Jag har lite svaga minnen av det och det jag verkligen minns är när mina små tappade sina allra första. Emilia tappade två framtänder nere på samma gång nästan för nästan precis ett år sen om jag inte minns fel. Hon är ganska sen med tandtappandet och har inte tappat några fler efter det. Felix som är ett år yngre har också tappat de två framtänderna nere så de har legat precis lika nästan med tänderna. Minns att Emilia var sen att få tänder också. Hon var nio månader när första tanden kom och vid ett års ålder hade hon bara två små risgryn medans Felix fick sin första vid fem månader och hade hela munnen full nästan vid ett år. Var ett elände att amma honom så jag fick sluta när han var strax över sex månader för han bet mig så det började blöda med de där små vassa gaddarna. Emilia däremot fick jag tvångssluta amma när hon var 11 månader tror jag det var. Hon ville aldrig sluta :)

Men tillbaka till tandtappandet. För nån vecka sedan började det hända grejer i Emilias mun. Tre lösa tänder däruppe och i helgen som var tappade hon en och den andra framtanden ser sååå lustig ut för den är så lös att den står rakt ut.

Och vilken skillnad det blir på deras utseende när de tappar tänderna och får en sån där söt liten glugg. Min goa lilla tandlöse

DSC_0562DSC_0552DSC_0555DSC_0558DSC_0559

Puss & Kram

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar