VivanDivan

VivanDivan

måndag 20 januari 2014

Barn och deras “stökerier”

Halloj därute! Här tar jag bara en kort paus från mitt pluggande för att kika in till er och beklaga mig lite…eller nej, det ska jag egentligen inte för det ger ju så mycket glädje att kika på de små också när de leker men fy sjutton vad de kan stöka till alltså. Hur är det med era barn? Mina kan liksom förvandla ett nystädat och pedantiskt stökfritt rum till ett bombnedslag på bara minuter…JA, här snackar vi MINUTER! Begriper inte hur de lyckas men så är det här hemma. Det är ju betydligt roligare att dra ner halva sina egna rum till vardagsrummet, köket, hallen, vårat sovrum eller TV-rum än att hålla sig till sina egna rum. Självklart förstår jag ju att de vill vara i de rum där vi är och vore de lika duktiga på att plocka undan efter sig vore det inte ett problem alls men de är ruskigt duktiga på att bara lämna röran och dra vidare med orkanen  till nästa rum när de lekt klart.

Men men, så är väl barn och man får väl stå ut med att trampa på legobitar överallt, sparka undan gosedjur och snubbla på dockvagnar när man ska upp på toaletten på natten. :) Barn är ju trots allt barn och de är ju rätt söta ändå de små raringarna…

Här nedan leker de nån sorts mamma-pappa-barn-agent-köra-bil-äventyr men när leken tog slut blev de liksom kvar i soffan då barn-TVn började. Och alla grejer kvar förstås…

DSC_0453DSC_0455DSC_0456DSC_0457DSC_0462DSC_0464DSC_0467DSC_0469DSC_0470DSC_0473DSC_0474DSC_0477DSC_0479DSC_0480DSC_0483

Sötnötterna med barnvagnar, djur, dockor, innebandyklubbor mm i en liten tvåsittssoffa. Kul hade de i a f…

Puss & Kram

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Ja, visst är de experter på att stöka ner:)
    Jag glömmer aldrig när sonen m kompis lekte flyttfirma i bokhyllan.......
    Då fick vi städa kan jag lova:)

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar