VivanDivan

VivanDivan

torsdag 30 januari 2014

Nej men lite nackspärr på det så…

Halloj vänner! Inte den bästa dagen på året idag inte. Imorse knäckte det till i nacken och gjorde vansinnigt ont för ett ögonblick. Men men, skakade bort det och tänkte inte mycket på det. Men så på jobbet under dagen har nacken stelnat till något gräsligt. Vet inte vad jag lyckats med men är som en gammal kärring i nacken och ryggen. Gör inte så jätteont så länge jag inte vrider och vänder mig så det går väl över. Just nu ligger jag parkerad på spikmattan få se om det hjälper. Är väl nån nackspärr eller så har jag bara sträckt mig i nån muskel. Men spikmattan är guld såna här gånger. Jag är verkligen helt galen i min spikmatta. Blir sååå avslappnad och det händer att jag somnar på den t o m. Helt galet egentligen för den första minuten man ligger gör det ju galet ont av spikarna. Men sen domnar man liksom bort och varenda spänning släpper. Funkar mot både ryggvärk och huvudvärk.

En annan klantig sak jag gjorde idag var att jag till kvällsmaten som stod framdukad när jag kom hem, bara satte mig och började äta utan att tänka på att kolla innehållsförteckningen på sakerna. Var bruna bönor (såna där på rulle) och tydligen är det vetestärkelse i det så idag fick jag i mig gluten…gaaah, vad irriterande för jag tycker jag är så duktig annars. Får väl se hur kroppen reagerar. Kanske inte ens märker något men tydligen kan det vara mer skadligt än man tror. Det är inte lätt att tänka på att kolla allt när man inte behövt göra det i hela sitt liv. Saker man absolut INTE tror ska innehålla gluten gör ofta det ändå har jag märkt. Måste ta tag i att boka in tid hos en dietist för att få lite tips och råd. Tror jag behöver det….

Dagens stass idag blev jeans G-star, blus Lindex och kofta Valerie. Skor Friis & Co men faktum är att jag var riktigt praktisk och tog vinterkängor när jag åkte till jobbet och bytte till klackarna på kontoret. Mycket vuxenpoäng på det :)

DSC_0680DSC_0682DSC_0681DSC_0684DSC_0683DSC_0686DSC_0687DSC_0688DSC_0690

Nu ska jag luta mig tillbaka igen på spikmattan och kolla på en för mig ny serie: Blacklist. Har ni sett den? Har hört många som sagt mycket bra om den så det ska bli spännande att se vad jag tycker. Lovar att recensera sen

Puss & Kram
/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Snyggt som vanligt!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hoppas det reder sig med nacken! Spikmattan är guld! Jag och maken tittade på Blacklist när den gick på 3:an för ett tag sen, men sen vet jag inte om de slutade sända den ? James Spader är lysande bra!! Första avsnitten var lovande men sen blev det lite same-same med olika fall som ska lösas på ett avsnitt - vill ha mer en bestående story. Men klart sevärd. kram MIlla

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar