VivanDivan

VivanDivan

fredag 10 januari 2014

Fredagsmys på badhuset på schemat

God morgon alla glada. Imorse (eller vid klockan 02:30) vaknade jag med ett ryck och insåg att jag inte ställt klockan på kvällen. Måste ha somnat väldigt plötsligt för jag kan inte ens komma ihåg att jag somnade ifrån något TV-program eller nånting. Tröttmössa alltså :)

Men fredag idag ju och oj vad den här arbetsveckan gick fort. Kan ju i o f bero på att det bara varit tre arbetsdagar men det har verkligen flugit förbi i raketfart. Jag har ju lovat barnen att vi ska gå oftare till badhuset för de vill så gärna lära sig att simma och simskolorna i pyttestan går så oerhört konstiga tider på dagarna och blir alltid fulla innan annons ens kommit ut så det har varit hopplöst att få en plats. Men nu ska vi verkligen nöta för båda är såååå nära. De simmar båda två under vatten så det är bara det där sista lilla att ha huvudet ovanför ytan också som är kvar. Men det betyder att vi måste åka till badhuset regelbundet nu i vår och vi var ju där i tisdags och ikväll är det dags igen. De har lite extra mysstämning på fredagar tydligen med nedtonad belysning och mysmusik i högtalarna och det kan ju vara lite “cosy” kanske. Därför flyttar vi ikväll fredagsmyset till badhuset och åker dit hela familjen efter jobb och skola. Får bli fredagsmiddag där. De har lite panpizza och korv och sånt och så tar vi bara något enkelt sen när vi kommer hem…typ fruktsallad eller något. Och lite bastu ska vi hinna med där också för det är ju så mysigt. Men då får vi ju dela upp oss så Felix och T är på herrarnas och jag och Emilia på damernas. Men men, kan bli mysigt ändå :)

Dagens idag blev blus Valerie och jeans G-star. Skor Ash. Jag måste verkligen varit halvdöd igår kväll för jag hade funderat ut vad jag skulle ha på mig idag men det var helt bortblåst ur huvudet så jag improviserade lite imorse.

DSC_0349DSC_0350DSC_0351DSC_0352DSC_0353DSC_0354DSC_0355

Tjolahopp alla glada

Puss & Kram
/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar