VivanDivan

VivanDivan

onsdag 25 augusti 2010

Bemötande i butiker...

Idag har jag upptäckt hur mycket det gör att personalen är trevlig för att jag ska vilja handla i en butik. Var med om två exempel idag.

1. Var in på Lindex och köpte ett par strumpbyxor, en skjorta och "skinn-shorts" till mig och ett par jeans till Felix. Se bilder nedan. De glömde larma av strumpbyxorna så det tjöt när jag gick ut. Ingen fara tänkte jag eftersom jag vet att jag absolut aldrig skulle kunna snatta något och gick tillbaka in. Tjejen i kassan var såååå trevlig och bad så mycket om ursäkt och jag fick en klädroller som plåster på såren. Och det var ju inget egentligen. Kommer definitivt att gå tillbaka till Lindex!!!
Lindex Shop Online - Blus
Lindex Shop Online - Shorts
Lindex Shop Online - Strumpbyxa
Lindex Shop Online - Jeans

2. Sen var jag in i butiken som säljer Odd Molly i stan och skulle kika lite och höra efter om de skulle få in Wigwam dress och Lovely knit long. Var också sugen att prova och kanske köpa en Light cotton embroided blus i lite military men hon som jobbade i affären var sååå snorkig. En sån där "dyr" kofta skulle de minsann inte ta in och när jag frågade om hon visste när Wigwam skulle komma fick jag ett spydigt svar att det vet väl alla att Odd Molly inte har några datum när leveranserna kommer. Kunde ju inte jag veta....Blev ingen blus och kommer inte handla något där på ett låååååångt tag. Stödjer nätbutikerna i fortsättningen när det gäller mina Odd Molly köp.
Och så var det med det

Slänger in en dagens också...

Klänning: Odd Molly Monoke T88 military stlk 1
Strumpor: Lindex
Stövlar: Mjus




Puss & Kram
/Vivvi

1 kommentar:

  1. Hallå, inte hade jag en aning om att du hade en blogg!! =) Supernice verkligen! Har verkligen tänkt på att du borde ha en där du visar upp dina outfits för du är ju alltid så snyggt klädd! =)
    Hoppas att du kommer på lördag!
    Antar att det syrran din som stylar då... ;) Kram Linda

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar