VivanDivan

VivanDivan

tisdag 10 juli 2012

Justin Bieber–hon vill sååå gärna…

God morgon sötnosar! Igår hade vi supermysig kväll med räkor, calamares och tillbehör. Barnen var helt galna i calamares så det lär vi göra om. “Mmmm, runda fiskpinnsringar…” Så kan man ju också se det :)

Så till dagens dilemma. Ts stora dotter E är ju 12 år och betydligt mognare eller mer tonåring än jag var när jag var 12 kan jag säga och det är som att ha en mini-tonåring här hemma med allt vad det innebär. Nu är det så att hon sååå gärna vill åka på Justin Bieber-konsert i april nästa år. Biljetterna tog förstås slut på ett par minuter när de släpptes som vanligt när det vankas konsert med stor artist så det var ju kört men så hade hon hittat nåt ställe där man kunde köpa biljetter för….och läs noga nu:

3995 kr

Både jag och T tyckte väl att det var lite i dyraste laget för ett par timmars konsert och skulle aldrig ens tänka tanken att betala det själv. Dessutom kan hon ju inte gå själv så nån vuxen måste följa med och då är vi uppe i 8000 kr nästan. Hon hade skrivit ett så gulligt kontrakt att hon skulle lägga all sin månadspeng fram till april på biljetten och hjälpa till med disk mm om hon fick åka men det känns ändå lite mycket.

Och så ser man i ögonen på henne hur gärna hon vill och man känner sig så taskig. Men visst måste det väl gå att få tag på billigare biljetter än så? Jag ska nu ha som mission att hitta på Blocket eller liknande så hon kan få åka. Kan ju bli en perfekt julklapp…so wish me luck :)

justin-bieber m

Nu ska jag packa och städa lite här innan vi far upp till stugan jag och de små. Emilia ska på kalas först och sen far vi. Ha en skön tisdag alla söta

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

13 kommentarer:

  1. Oj vad dyrt. Är det samt?
    Kramar och ha en fin semester nu.

    SvaraRadera
  2. Min dotter hittade på blocket 1700 kr/st så nåt billigare alt måste ni hitta om de såklart inte redan är slut jisses vilken kalabalik för den lilla pöjkspolingen hihi och så blir man nästan ruinerad på köpet!!! Lyser av bedjan här med då bästa kompisen fått biljetter å på 4raden V.I.P platser oxå !!! Ja hur gör man för att slå det ... Skattat här med !!!
    LYCKA TILL !!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det är galet dyrt men hoppas ni hittar för ett vettigare pris, tänk vilken julklapp.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  4. Oh shit vad dyrt. Håller tummen för att det dyker upp något billigare.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej, visst är det det dyrt men
    lägg ihop några Mollysar så är det också dyrt.Det blir en upplevelse som hon bär med sig länge.Mvh Lena

    SvaraRadera
  6. Det var ett överpris...hoppas du kan hitta billigare för jag förstår så hennes önskan!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Långt för er att åka till Parken, Köpenhamn men min dotter köpte biljetter där för 400:-/st :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. https://www.billetlugen.dk/forside/

      Radera
  8. Nä fy, det är inte lite mycket, det är mycket mycket! För länge sedan var det ju New Kids on the Block som gällde och jag skulle åka på konsert och träffa en brevvän - vilket äventyr! När konsertdagen var inne var jag över NKOTB och skämdes lite över att åka. Visst är det ett äventyr att minnas, men inte värt SÅ mycket.
    Hoppas ni hittar en bra lösning!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Nä, fy sjutton vad dyrt! Jag skulle aldrig betala det oavsett vilket artist och definitivt inte för Justin Bieber. Han med sina vansinniga åtsikter som abortmotståndare m m.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det spelar väl ingen roll om han är det eller inte. Det är HENNES idol och det är klart att hon vill se han!

      Jag var själv på en konsert i USA för några år sedan för att lyssna/se på min idol. Och jag kan säga dig att det är en upplevelse jag Aldrig kommer glömma...Aldrig! Och vem vet när hennes idol kommer till Sverige igen? Min kom inte till Sverige så jag var tvungen att åka till Usa liksom! Dessutom så har jag hört att Justin tar sig mer tid till sina fans än vad många andra kändisar gör! Han har sin åsikt om abort precis som du har din!!

      Har inget med detta att göra, men själv skulle jag aldrig kunna göra abort och förstår lite hur de tänker...det är en levande människa!!

      Jag blev mamma somung och det är jobbigt spec när man bor själv. Men jag hade inte ens en tanke på att ta bort ett levande barn, för att jag hade haft kul liksom!

      Och till dig Vivan. Se om du hittar biljetter billigare. Även om Parken är långt för er (som Anonym skrev åvanför) så tycker jag ändå att du ska kolla upp "Anonyms" förslag :-) Er tjej kommer att tacka er!

      Radera
  10. Å nej, det kan ni inte betala för en konsert! Speciellt inte med han lilla räkan... Men det klart hon hade blivit överlycklig. Dock säker på att det kommer dyka upp billigare biljetter lite närmre, det gör det ju alltid!

    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det är helt sjukt! Ännu sjukare är att dessa skitdyra biljetter fanns till salu redan innan dom ordinarie släppts. Mysko!
    Jag fick ju tag på två biljetter tack vare en bekant vars dotter var med i fancluben. Kunde köpa några dagar i förväg. Ståplatsbiljetterna gick på 695 kr, dyrt nog det. Hoppas innerligen att ni får tag på biljetter till tjejen! Vet ju hur lycklig Moa blev:) Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar