VivanDivan

VivanDivan

onsdag 4 juli 2012

Att hitta de där små glädjeämnena

God morgon vänner! Idag verkar vädret bli toppen igen. Fåglarna kvittrar utanför det öppna fönstret i sovrummet och jag känner en svag bris på mina fötter som ligger utanför täcket. Ny dag, nya möjligheter och idag ska jag försöka hitta de där små, små glädjeämnena som finns i livet. Natten har dock varit skum. Har kallsvettats, frusit och mått jättekonstigt och jag tror bestämt jag har haft feber. Felix var också varm och hängig igår kväll så vi har väl åkt på nån sommarförkylning. Min mamma var dålig tidigare i veckan så vi har väl fått det därifrån tror jag…

Men trots det, känns det bättre idag. Tittar på mina små som nyss vaknat och ligger här hos mig och tittar på barnprogrammen och inser hur lycklig jag är som har dem. Idag ska vi bara ta dagen som den kommer och njuta livet. Lite jobb behöver dock göras fortfarande innan den riktiga semestern börjar men det ordnar sig alltid…

T jobbar fortfarande så vi är ensamma här hemma men nästa vecka tar jag nog barnen och åker upp till sommarstugan så vi får komma iväg lite.

Men lite bilder från gårdagen då. Var in och köpte en ny plastpool till barnen då den gamla såg lite snuskig ut och det var två lyckliga sälar jag hade här hemma igår. De låg i hela eftermiddagen nästan.

DSC_0506DSC_0509 (2)DSC_0511 (2)

Hela leksaksarsenalen måste förstås vara med. Barbies, dinosaurier, båtar och bilar.

DSC_0512 (2)

Fler som är sugna på att hoppa i Smile

DSC_0521 (2)

Marlow nöjer sig dock med att ligga i gräset en bra bit därifrån och spana

DSC_0503

Så dagens läskande tips. Jag hade sån där juice man blandar 1+4 ni vet med smak av apelsin, ananas och passionsfrukt tror jag det var. Istället för kranvatten kan man blanda med bubbelvatten, i med massa is och lite citronskivor. Såååå himla gott…

DSC_0517 (2)

Inte dumt alls att sitta med ett kallt glas i näven medans de små badar

DSC_0518 (2)

Emilia, är det inte dags att gå upp nu? Nää, jag ska sitta här hela natten!

DSC_0525 (2)

Hon är en riktig liten fisk min tjej :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Å vi har också helt underbart väder - bäst att passa på och njuta intensivt haha.
    Ha det bäst å kram

    SvaraRadera
  2. Jag vill också ha en pool!

    kramar och ha en fin dag Vivvi,
    L

    SvaraRadera
  3. Hej fina! Vad skönt det känns lite bättre. Förstår det är jättejobbigt när semestern bara "rinner iväg". Hoppas att du hittar de där små glädjeämnena varje dag, trots sorg och oro. Och att du får njuta lite av fint väder om inte annat.

    En stor kram från Oslo!

    SvaraRadera
  4. Underbart! Vilka ljuvliga sommarbilder! Hoppas du och mannen också hinner få lite semester ihop! Kram

    SvaraRadera
  5. Lät gott det där med juice och bubbelvatten! Skönt med pool hemma! Kram

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt ni har det. Njut av semestern.
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar