VivanDivan

VivanDivan

torsdag 12 juli 2012

Åska och båttur

Tjenixen pixen! Här har det precis varit en åskskur å det grövsta och när det åskar här då får man respekt kan jag säga. Slutstation för elledningarna vilket gör att det i stort sett alltid slår ner här av nån anledning och jag var med om en gång när jag var liten att det kom eldklot ur kontakterna. Det var lite småläskigt och idag har jag en riktig hat-kärlek för den där åskan. För samtidigt som det är lite läskigt är det ganska mysigt också när man sitter inne och myser samtidigt…

Tänkte jag skulle bjuda på ett par bilder från igår kväll då vi var ut med båten en sväng på sjön häruppe. Sååå vacker kväll var det och det var oerhört mysigt…

Laddade i skrindan

DSC_0804

Ivriga små

DSC_0805

Sååå stilla

DSC_0808

Alltså den där solen.

DSC_0824

I kid you not sååå himla vackert

DSC_0829

Emilia var riktigt filosofisk i båten

DSC_0831

Och lite fiske men det blev inge napp den här gången

DSC_0839

Måsarna blev riktigt irriterade när vi kom för nära deras bon. Antagligen hade de ungar

DSC_0850

Mamma och pappas lilla “badö” dit de åker när det är fint väder och ligger och brassar hela dagen :)

DSC_0855

Min käre far är uppväxt här så han kan vartenda liten del av sjön och skogarna häromkring och berättade massa historier

DSC_0857

T ex “Piss-Annas” sten. Här skulle alltid en viss Anna stanna och kissa när de flottade timmer här på 1800-talet tydligen :)

DSC_0858

Felix kör båten med fast hand. Oj vad stolt han var

DSC_0874

Suger ut det sista av solen

DSC_0885

Stilla, så stilla

DSC_0887

Min prins

DSC_0889

Hade tänkt lägga ut en dagens också men det får bli senare för det var så mycket bilder här ändå hi hi

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Fina bilder och vad ser jag? Sol och blå himmel minsann.
    Jag är lite åskrädd och har också upplevt eldklot, brr. Och en gång campade vi när jag var barn och blixten slog ner i närheter. Hujeda.

    Kramar och ha en fortsatt fin semester

    SvaraRadera
  2. Sverige är fantastiskt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Så vansinnigt vackert! Måste få gjort nån sorts båttur i sommar. Hoppas åskan har givit med sig och solen skiner på dig!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar