VivanDivan

VivanDivan

fredag 10 februari 2012

Odd Molly Flirrrrrtini och det är sååå krispigt vitt

God morgon bloggisar! Mycket kan man säga om kylan och vintern men nog är det vackert när det är såhär ca 10 minus, lite pudrig snö och frostigt i träden? Kommer solen fram sen så är det ju helt fantastiskt vackert. Och nu ska jag använda det där ordet som jag aldrig fattar vad de menar när de skriver (allt är så krispigt i feel-good-bloggarna. Från tulpaner till färger och annan inredning och jag fattar aldrig associationen) Men nu har jag verkligen nåt att sätta ordet krispigt på. Just det här vita frostiga i träden. Det är ju verkligen kripsigt vitt :-)

Idag inviger jag min nya Odd Molly Flirtini Hood Jacket i vintage white strlk 1. Hur mjuk och go som helst och kommer bli perfekt till våren och varma sommarkvällar. Under har jag bara Odd Molly Rock-a-fellow silk underdress i vintage white, stövlar Timberland Mukluks och halsband Edblad och Cloud 69.

P1210007P1210008P1210009P1210010P1210015P1210011P1210013P1210016P1210019P1210021P1210023P1210014

Så en liten fråga. Hur gör ni med fickor som ofta brukar vara igensydda på kavajer och koftor? Sprättar ni upp dem eller låter ni det vara? Jag har gjort lite olika men hur är det tänkt liksom?

Nä, nu ska jag fara iväg. Känner att det här kommer bli en sååå bra dag. Äntligen fredag och det är krispigt vitt ute och ikväll blir det fredagsmys all in. Kan det bli bättre? Think not :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

30 kommentarer:

  1. Sluuuurp så fin!
    På koftor brukar jag sprätta upp fickor för jag vill kunna stoppa ner mobil eller läppsyl men kavajer brukar jag låta vara för att passformen håller bättre.

    Kramar och ha en fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju bra med fickor ibland men snyggt om den håller passformen också :)

      kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Vilket "kap".....den är helt underbar.....
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Du är otroligt snygg i koftan. Jag sprättar aldrig upp mina. Tycker passformen blir snyggare om jag låter bli. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad snäll du är. Ska nog låta sömmarna vara på denna så den håller sig slät...

      kram
      /Vivvi

      Radera
  4. Smukt smukt smukt!!! :))

    Stort knus og god weekend.
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta

      En trevlig helg till dig också

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  5. Fiint. En fråga; din frill dress i golden porcelain är det åt det aprikosa/beiga hållet eller åt det ljusrosa? Har köpt en i chalk men tycker den är lite "tråkig". Tack för en inspirerande blogg.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Ja, hur ska jag beskriva färgen. Den är nog mer åt aprikos/beige än rosa. Enligt mig en jättevarm och fin färg men ändå rätt diskret. Tror du skulle bli nöjd med denna om du först valde chalk och tyckte den var lite trist för den här är varmare i färgen...

      Kram
      /Vivvi

      Radera
    2. Tack! Då blir det byte;-)
      Kram

      Radera
  6. Oj, vad snygg koftan är (och du också förstås, som alltid!) och vilken turfia du var som kammade hem den till ett fyndpris! När det gäller fickor, så brukar jag göra lite olika beroende på vilket material det är och hur stor risken är för att de ska "hänga ner sig" - man vill ju inte ha slappfickor som hänger och gapar lixom. Samtidigt vill man ju helst kunna använda dem om de nu finns där. Ja ja, dagens i-landsproblem.... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja, visst hade jag tur. Känns nästan lite genant :). Ja det är svårt det där om man ska sprätta eller ej. På den här få det nog vara så den håller sig slät och fin :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  7. Snygging!! Koftan är verkligen jättesöt, har inte kikat närmare på den innan men nu blev jag riktigt sugen. Du klär såå fint i den med ditt mörka vackra hår!! Bilderna är superfina och jag blir kanoninspirerad!!
    Kram Ina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Den är verkligen sååå skön dessutom. Trivs i den massor

      kram
      /Vivvi

      Radera
  8. Åh, fina Vivvi!! Så snygg du var i din Flirtini ;-D Synd du inte ska vara med i Malmö på eventet, had varit kul att ses!! Ha en underbar helg!!

    P.S. Kul även att du lyckades få till ett riktigt bra pris på den ;-D
    KRAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta! Ja, det är lite trist. Hade varit fantastiskt kul att ses :)

      Hoppas ni får det underbart

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  9. Så snyggt! Den är verkligen fin och jag ser fram emot att hämta ut min i dag:) Det där med krispigt fattar inte jag heller så mycket av. Jag tänker mest på servitören vi hade på riksträffen som sade att både mat och vin var krispig:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din var ju minst lika snygg. Visst var den sådär fin och skön som man önskat :)

      Ja, den där servitören han var bra krispig hela han tror jag :)

      kram
      /Vivvi

      Radera
  10. Ja, vitt är då verkligen krispigt så det förslår! Du passar så bra i koftan. Vitt lyser liksom upp ditt ansikte så. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, äntligen fick jag en association till ordet :)

      Tack snälla :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  11. Den är kalasfin och så är ju du:)) kram kram:)

    SvaraRadera
  12. Men oj vad fin! Ha ha, fick samma associationer som Hilde - han galne servitören tyckte att allt var krispigt. Men vit snö känns faktiskt krispig, och du ser lite krispig ut tycker jag ;-) Jättesnygg i alla fall, och vilken fin färg till dig!

    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krispige servitören är ett glatt minne från en glad och underbar helg :)

      Tack snälla du

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  13. Fin, fin och krispigt vitt ute:) Och igensydda fickor har jag aldrig fattat grejen med, antingen har man väl fickor och då behöver de väl inte vara igensydda, eller så har man väl inte fickor utan bara nån dekorationsgrej och den ska väl inte ens fungera som ficka??? Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla ! Det skulle väl vara för passformen då antar jag som de är igensydda som fler ovan skrivit...

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  14. sån tur du hade! den är superfin! jag håller dem ihopsydda nästan jämt med något undantag för att hålla formen.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst hade jag. Nästan så det var lite genant :) Ja, den här får nog ha sina igensydda också tror jag :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  15. Min mamma är sömmerska och hon sa att fickorna var ihopsydda, för att när plagget provades så skulle de inte hänga ut sig till det blev försäljning. Lika är det med sprund bak på t ex kavajer, det brukar vara ihopsytt med ett stort X-stygn. Det är också för att det ska vara perfekt vid försäljning, när man sedan använder kavajen ska man ha klippt bort X:et!

    Helena

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar