VivanDivan

VivanDivan

söndag 26 februari 2012

Grattis Emilia 6 år

God morgon bloggisar! Idag fyller min lilla skrutta hela 6 år. Tiden går sååå himla fort att man knappt hinner med och fattar att i höst börjar hon faktiskt skolan (förskoleklass).

 DSC_0066

Vi började morgonen med frukost på sängen förstås och paket. Var uppe redan klockan 6 så hon inte skulle hinna vakna och så väckte jag försiktigt T och Felix och sen sjöng vi “ja må hon leva” för kung och fosterland….

DSC_0070

Sen var det paketöppning förstås (kolla hur intresserad Felix är i bakgrunden med min telefon) :-)

DSC_0075

Pappren jag köpt räckte inte så jag fick rota rätt på en rulle julpapper som var kvar från i julas. “Får jag ett paket av Tomten också” blev kommentaren…

DSC_0076

Först massa inredning till dockskåpet och sen själva huset också förstås i sista paketet

DSC_0078

Efter nära två timmars monterande står det nu klart med trädgård och allt.

DSC_0080

Och belysningen funkar också…fantastiskt vad de hittar på

DSC_0081

Ett väldigt nöjt födelsedagsbarn än så länge som spenderat hela morgonen med att leka med sitt nya dockskåp. Blev verkligen jättelyckat….

Nu ska vi dona lite här hemma innan mormor, morfar, farmor, farfar, fastrar, svåger och kusin kommer ikväll. Vi är ju helt genomförkylda här och Felix och jag lite halvhängiga men de ville komma ändå på egen risk…

Vi hörs senare…tänkte visa en ny drömklänning senare idag…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Grattis! hoppas ni får en riktigt mysig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har haft en superbra dag tackar :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Fyller man 6 år och snart börjar förskoleklass så är det nog dags att sluta med nappflaska, verkar lite för bebisaktigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, men jag är så glad att hon vill ha välling då de är lite kinkigt att få i henne nåt på frukosten och då får hon dricka i flaskan ibland för då vet jag att hon får i sig....Hon hade själv önskat sig välling i flaska med ballong på och på sin födelsedag får man precis som man vill i vår familj...
      Förresten tror jag inte hon blir en sämre människa för att hon dricker ur nappflaska ibland :)

      /Vivvi

      Radera
  3. Grattis till lillan! Kommer ihåg hur stort det var när jag fick mitt dockhus :-) Hemmasnickrat av pappa och jättefint. Hade elbelysning redan på den tiden faktiskt :-)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Grattis till 6-åringen! Vilket fint dockskåp hon fick. Hade varit salig för ett sånt i den åldern:) Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar