VivanDivan

VivanDivan

söndag 5 februari 2012

Fingerfärg och katt badar skumbad

God kväll bloggisar! Just nu sitter jag och min man och diskuterar hur vi ska göra imorgon för lillsnuttan har hög feber och är genomförkyld….I G E N!!!! När ska dessa sjukor ta slut? T kom hem i fredags och var genomförkyld så det är väl han som smittat henne den här gången.

Det som är lustigt med min dotter är att även om hon har 39 graders feber som nu, så märks det inte så tydligt på henne. Hon verkar liksom pigg och leker ändå. Anledningen att jag märkte det var att hon klagade på att hon hade ont i huvudet när de badade nyss och att hon var lite blank på ögonen. När jag torkade henne kände jag att hon var varm så då tog jag tempen…jaha, 38.8 och ordet V A B liksom skriker som tinnitus i öronen. Så nu diskuterar vi vem som ska vara hemma imorgon eller om vi kanske kan ringa farmor….

Men, tänkte bjuda på lite bilder från vår fingerfärgsmålning som urartade till att barnen målade sig själva över hela kroppen och efter det var det bara att slänga dem i badet….

(Eftersom barnen satt utan kläder blir det bara fingrarna som syns i detta inlägg)

DSC_0748DSC_0752DSC_0753DSC_0754

Även mamman var ju tvungen att kladda lite. Har ni testat fingerfärger.

DSC_0767

Det är sååå himla härligt att kleta runt med och man blir riktigt kreativ även om man kanske…hmmm…har sån talang…Mitt alster…vad tycker ni? :-)

DSC_0769

Emilias teckning med äppelträd och en varg

DSC_0770

Och Felix målade “Brynäs” Fy säger mamman…jippi säger pappan

DSC_0771

Lyckades verkligen fånga nåt sååå himla kul när de badade sen också. Har ju berättat att Chewie katt älskar att bada och då helst skumbad och här har ni beviset…

DSC_0773

Först sitter han på kanten och spanar lite…och sen….

chewie_bad

Plask, så har han plumsat i och simmar omkring med två helt överlyckliga småttingar :-)

Vi hörs imorgon söta vänner

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Jag har aldrig hört talas om en katt som gillar skumbad :D vilken coooool cat!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Cool katt och söta barn. Sigge tycker visst om att duscha, han hade hoppat i duschen med min bror varje dag. Det är väl inte så vanligt?
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Men vilken underbar katt och fantastisk bild.

    Kram från Eva och hoppas att ni kryar på er

    SvaraRadera
  4. Hihihi. Söta lilla goa kisse..

    kramar!

    SvaraRadera
  5. Hehe min katt brukade alltid spatsera på badkarskanten ända tills hon plumsade i och jag fick typ 25 klös och rivmärken på kroppen när hon skulle kämpa sig upp :-D
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar bild på katt hängande på badkarskanten! Kul med fingerfärg:) Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar