VivanDivan

VivanDivan

tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag-överraskning…känner mig sååå nöjd…

God kväll kära vänner! Har ni myst med era nära och kära ikväll? Eller har ni värsta presenterna till varann? Eller struntar ni fullständigt i alla hjärtans dag? Alla är vi olika. Själv tycker jag att alla anledningar att fira i vardagen är bra anledningar även om jag är lite emot det här kommersiella som är runt såna här dagar. Tycker inte alls man måste köpa dyra presenter utan tanken är det som räknas. Att man visar att man bryr sig om sina nära och det kan man ju göra väldigt enkelt. Jag kom t ex idag på att jag skulle överraska familjen när de kom hem med picknick på vardagsrumsgolvet. Visste att de skulle komma hem lite senare då Emilia har balett på tisdagar så jag slutade lite tidigare och stressade och handlade lite smaskens och sen hem och fixade iordning. Hela huset var sen helt nersläckt när de kom hem förrutom säkert 50 ljus från hallen in till vardagsrummet och där hade jag dukat upp detta…

DSC_0040

Fördrink med cider och stämningsfull musik i bakgrunden

DSC_0041

Och sen ett riktigt smörgåsbord med allt sånt som vi tycker om. Bröd, smör, ostar, ölkorvar, körsbärstomater, vindruvor, jordgubbar, melon, potatissallad, grissini, kex, bruschetta, crostini, kycklinglår, räkbakelser och så lite vin till mamman och pappan…Till efterrätt blev det blåbärspaj med vaniljgrädde.

DSC_0043

Och faktiskt hade jag köpt ett varsitt litet paket med en symbolisk present också. Litet parfymkit till T med duschtvål, deo och after shave som jag tänkte han kunde ha med när han åker till Sälen om ett par veckor och små hjärtenallar till barnen.

DSC_0048

Härlligt med färsk frukt

DSC_0049

Räkbakelser

DSC_0050

Färdiggrillade kycklingglår. Hade inte riktigt tid att grilla själv Ler

DSC_0051

Men det bästa av allt är nog hur glada de blev alla tre. Lyckan i barnens ögon bara av att sitta på golvet och äta är obetalbar. Och min present blev att de alla tre hjälpte till att duka undan så jag fick sitta och blogga en stund :) Räcker bra för mig och vetskapen att mina underbara barn och min fantastiske man är glada och nöjda är tillräckligt för att min alla hjärtans dag ska bli alldeles, alldeles underbar :)

P1210057P1210059

Men nu är jag så mätt att jag nästan spricker så vi får höras mer imorgon.

♥Puss & Kram♥

/Vivvi

12 kommentarer:

  1. Wow det kallar jag mys!
    Själv fick jag en hjärtan-chipspåse av maken haha :-D
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så mysigt ni haft det, härligt.Ser väldigt gott ut, tur att jag är mätt:)
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt, vilket underbart firande. Helt toppen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oh vad mysigt!!! Här blev det chokladbollar med strössel till maken som jag och barnen gjorde ihop. Och sen fixade han middag och disk till mig! Det behöver inte va dyrt och svårt! KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Åhhh, vad mysigt! <3 <3 <3

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig överraskning!
    Jag förstår att de blev glada :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jösses vilken underbar överraskning du hade fixat..du är ju världens bästa mamma tror jag.

    Många kramar och <3

    SvaraRadera
  8. Vilken toppenidé! Ser riktigt mysigt och GOTT ut! Kram

    SvaraRadera
  9. Så bra du fixar och ordnar - verkligen jättemysigt! Och som sagt, så ska det vara!

    Kram kram!

    SvaraRadera
  10. jisses vad mysigt å vilken toppen ide, får försöka göra liknande någon dag även fast det inte är just den 14/2

    sov gott å ha det bäst

    SvaraRadera
  11. Vad påhittig du är! Förstår att de blev glada! Den hä idén tänker jag minsann knycka!

    Hjärtekram

    SvaraRadera
  12. Guuud vad fint!!! Ser väldigt mysigt ut :)

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar