VivanDivan

VivanDivan

torsdag 24 maj 2012

Änglatunikan äntligen

God morgon bloggisar! Min mage är inte helt ok måste jag erkänna men jag har i a f gått upp och gjort mig iordning få se hur det blir idag. Ska avvakta en stund innan jag far iväg om det funkar eller inte…

Och tänk, det är redan torsdag idag. Den här veckan har verkligen sprungit fram och jag har inte alls hunnit med vad jag skulle. Varken på jobbet eller hemma. Och hela helgen är uppbokad med massa aktiviteter så det är lite stressigt. Därför känner jag att jag måååååste verkligen vara pigg och jobba idag.

Förra veckan fick jag nys om en Odd Molly Multi Anglais ltd tunic  (strlk 1) som jag var sååå sugen på när den kom i pre-fall kollektionen i höstas. Jag velade och velade då jag tyckte den var lite dyr och helt plöstsligt var den slut överallt. Typiskt…Men så ville gulliga Cia sälja den och då slog jag till. Och helt ny med lappar kvar och sååå fin. Hämtade ut den i måndags och den har hängt på parad sen dess för beundran. Jag är sååå glad att jag hittade den till slut och tänk, jag tycker den är lika fin nästan ett år efter att den kom…det är väl inte dumt :)

Till har jag underklänning från Ellos och skor Roots

P1230256P1230257P1230258P1230259P1230260P1230261P1230262P1230263P1230264P1230265P1230266P1230267P1230268P1230269

Nu får ni ha en bra dag i solen. Visst är det underbart att det äntligen blivit sommar. Visst kommer det komma bakslag men just nu är det ju bara sååå härligt…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

24 kommentarer:

  1. Underbart fin, ljuvlig helt enkelt! Hur är den i storleken, tänker närmast på partiet över axlar och byst?

    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är nog åt det mindre hållet skulle jag vilja säga. Jag brukar ligga mellan 0 och 1 och denna hade jag aldrig fått på mig en 0a. Ärmarna är något smala och har man stor byst bör man nog gå upp en storlek.

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Jättejättefin. Underbart stylad också. En vinnare!

    SvaraRadera
  3. Åh vad glad jag blir!! Du är som en ängel i den!!
    Den är gudomlig!!
    Kram Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du och tack för att du gav mig möjligheten att få hem den :) Jag är sååå nöjd

      Kram fina
      /Vivvi

      Radera
  4. Den är makalöst vacker och du i den ;-)
    En av mina absoluta favoriter bland Odd Molly-klänningar.
    KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta. Ja, den är ljuvlig

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  5. Den är verkligen supervacker, precis som Ninna undrar jag om den är trång upptill, jag tycker en del OM tunikor är riktigt svåra att få på och av då de är så trånga i överdelen, det retar mig enormt. Jag måste alltid be någon om hjälp hemma, vilket inte ska behövas. Jag tror inte att det har med storleken att göra utan att skärningen på en del modeller är alldeles fel. En del modeller är det inga problem med alls så OM är inte konsekventa./C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker den nog är åt det mindre hållet. Jag ligger ju mellan 0 och 1 och hade aldrig fått på mig en 0a i denna. Ärmarna är något smala och man får nog inte ha alltför stor byst för då lär man nog gå upp en storlek. Det är svårt med OM då det är så olika mellan olika modeller. Man måste ju nästan alltid prova för att veta vilken storlek som passar bäst...

      kram
      /Vivvi

      Radera
  6. Äntligen säger jag med som minns hur du ville ha den och den var slut. :-D
    Så vacker...
    Min hänger där hemma och väntar. Och jag tycker nog den är rätt normal i storlek både i armar och över byst.
    Kramar och ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den har funnits i bakhuvudet länge :) Du får ju lov att börja använda din nu tycker jag :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  7. Nu när jag ser hur den sitter på dig vet jag att det var klokt att tacka nej till Cia. Jag hade aldrig fått tutteriet i den:) Du är skitsnygg i den!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla och jag är väldigt glad att du stod över :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  8. Åh den är som en dröm på dig! Kram och skönt att du är på bättringsvägen.

    SvaraRadera
  9. Åh så fin! Vill åsså ha! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är jag sååå glad att jag till slut fick tag på :)

      kram
      /Vivvi

      Radera
  10. Vackert! Den är underbar på dig!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar