VivanDivan

VivanDivan

måndag 13 juni 2011

Vivvi lagar spätta…

God kväll! Lovade ju att lägga ut receptet på min goda spätta som jag lagade igår med ljummen ärtsallad. Hade det i matlådan i dag och det var lika gott idag.

P1120220

1. Fräs snabbt ärtor, rödlök och sockerärtor i lite olja

2. Häll på 2 dl hönsbuljong, en riven vitlöksklyfta, och skal från 1 riven citron

3. Blanda i dill i valfri mängd

4. Låt sjuda på väldigt låg värme i några minuter. Låt sedan dra medan du gör fisken.

5. Salta och peppra tinade eller färska spättafiléer.

6. Stek på hög värme 1 min på varje sida i olja så de blir lite knapriga

7. Blanda grönsakerna med blandsallad (jag hade ruccola, isberg, spenat, och lite andra sorter) och pressa över lite citron

8. Servera till fisken direkt.

Jag hade även potatis till för barnens skull så det blev lite mer matigt. Man kan ju skiva i potatis i salladen också men barnen gillar bara ärtorna i denna så det var lättare att ha potatisen bredvid. Jag tyckte i a f att det blev jättegott…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Mm så gott det ser ut..jag älskar fisk men maken gillar det inte så det blir inte så ofta tyvärr..
    men nu blev jag jättesugen. :-D
    kram till dig Vivvi!
    L

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar