VivanDivan

VivanDivan

tisdag 7 juni 2011

Väderomslag, poolhäng, biltvätt, glass på stan och en dagens…

God eftermiddag. Har verkligen inte orkat sitta vid datorn idag. Vi är lediga jag och barnen för förskolan har planeringsdag och det är såååå fruktansvärt tryckande värme. Har legat i plaskpoolen hela dagen och min huvudvärk just nu är iiiinte att leka med. Började igår eftermiddag och jag låg hela natten och vred mig. Inte ens Treo hjälpte.

P1110978

Vi har i a f orkat tvätta ena bilen tillsammans. T är i Sthlm så vi måste ju sköta sånt nu. I vanliga fall göra inta jag sånt brukar jag säga till min man så ni får väl hålla tyst för honom hi hi…

Felix spolar med slangen

P1110986

Emilia hjälper till med svampen

P1110981

Och mamman gör visst ett litet handtag också Smile

P1110982

Jag lovade dem glass om de hjälpte till så vi for ner en sväng på stan nu på kvällskvisten. Träffade min mamma också och gick med henne i lite butiker.

Trist med shopping, vi sätter oss här i skylten…

DSC_0839

Och så glassen förstås som mamma lovat. Får jag smaka din så får du smaka min?

DSC_0841

Emilia i byxdress från MeToo, sandaler och hatt H&M

DSC_0845

Felix i jeansshort Lindex, t-shirt Levi’s, sandaler Ecco och Liverpoolkepsen förstås.

DSC_0861

Mamman har linne G-star, shorts H&M och skor Scorett. Solisar RayBan (syns det att jag bara solat framsidan i helgen eller?) Fy tusan, nästa helg måste jag pressa rygg och baksida ben tror jag…

P1110991P1110990P1110992P1110994P1110993

Nu har vi precis suttit på en uteservering och ätit köpemat. Orkade verkligen inte laga mat idag när vi är ensamma och det är såhär kvavt. Räksallad till mig och hamburgare till barnen. Fick bli så idag. Lite mysigt när man är lediga. Fick dock inte med mig kameran så det blev inga bilder.

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Såååå söta de är på glassbilderna tillsammans. Vilka fina barn du har?

    Och jättesnygg outfit! Kan jag inte få dina långa ben, tack? Hoppas att huvudvärken släpper.
    Kramar och ha en go kväll,
    L

    SvaraRadera
  2. Hahaha - jag måste pressa hela mig - är så blek att jag skrämmer mig själv ;) Hoppas du blir bättre fort - huvudvärk är pest :(
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ser ut som ni haft en underbar dag trots värme och huvudvärk. Hoppas huvudvärken ger med sig snart.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack Lingon! Jag är ju partisk men visst är de fina :-) Barnen alltså, benen mina har jag aldrig gillat hö hö men tack ändå :-)

    Frösötös: Snyggare jämnblek än halvsida-blek :-)

    Hilde: Ja, det är skönt att vara ledig

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar