VivanDivan

VivanDivan

fredag 3 juni 2011

Flygande motorcyklar, smaskiga förrätter, en dagens och skuggspel

Halloj vänner! Idag har det varit riktigt sommarvarmt! Jag tror dock hag åkt på någon form av solsting. Fick yrsel och det svartnade för ögonen nu på kvällkvisten och jag blev alldeles skakig. Fick lägga mig en halvtimme men nu känns det bättre efter mat och en massa glas vatten.

Vi kom på vid lunch att det var motorcykeluppvisning på torget i pyttestan så det vart att snabbt hoppa upp ur plaskpolen vi har i trädgården och göra oss iordning för en tur till stan. Shit vilken kille som åkte. Han flög över halva torget, över kandelabern och Felix var mäkta imponerad. Emilia var väl inte så impad och blev nästan lite rädd för det var ganska hög ljudnivå.

IMG_0346IMG_0349IMG_0345IMG_0354

En dagens blev det också till slut och jag fick frågan häromdagen i en kommentar när jag skulle använda min hatt. Svaret är nog att det kommer bli ofta vid såna här tillfällen när man ska ner på stan och har lite ofixat hår. Perfekt att dra på sig hatten :-)

Dagens blev i a f linne G-star, shorts H&M, skor Shoes by Teddy och hatt Lindex. Solglasögon RayBan'

P1110901P1110899P1110898P1110896P1110894P1110893

Vi har också haft ute-middag-premiär idag för vi har (och, ja vi skäms) inte tagit ut utemöblerna förrän idag. Det blev grillat kött med pepparrots-rödlök-philadelphiaoströra, grillade grönsaker (majs, sparris, champinjoner och paprika), vitlöksbröd och till förrätt hade jag gjort spett med räkor som blev över från igår, lite ost, melon, vindruvor och tomater.

P1110903

Enklaste vitlöksbröden. Färdiga surdegsbaguetter, flytande smör som ringlas över och pressa vitlöken direkt på bröden. In i ugnen ca 10 min och klart…

P1110904

Vi har en uteplats i trädgården med sån där pergola och tältduk runt och barnen gjorde så fina skuggspel så jag var tvungen att ta kort. Ska nog arrangera något en annan dag. Går ju att göra jättefina saker…

P1110907P1110906

Nu blir det att titta på EM-kvalet Moldavien – Sverige men det står redan 0-2 till Sverige så det blir säkert inte så jättespännande. Ser mer fram emot matchen på tisdag…

Ha en fin kväll alla fina därute

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Vad snygg du är! Supercool.
    Fina bilder på barnen, jag trodde det var konst.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fräsch och somrig outfit idag! Här blåste det lite, så långbyxorna åkte på igen efter testning av shorts :) Har i alla fall varit ute hela dagen och fixat på altanen. Känns så skönt när man har gjort i ordning för sommaren!

    Så fina bilder på barnen! Kul idé!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka söta bilder och vilken smarrig mat! Blir alldeles hungreig och jag som snart ska hoppa i säng :o)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jösses vilken galning! Snygg som alltd är du och tack för tipset med vitlöksbrödet:) Kram!

    SvaraRadera
  5. Snygging!!!

    Ska ni ha EE-klänningarna? Jag ska inviga min imorgon ....

    Ledtråd - din inspirationsbild!

    Kram sötis

    SvaraRadera
  6. Hilde: Tack! Jag blev alldeles förvånad själv att bilderna blev så bra genom duken. :-)

    Viveca: Tack! Vi har haft supervarmt här så det var bikini större delen av dagen. Skönt att få ett sånt där ryck med altanen. Vi började igår men inte alls klart...

    Frösötös: Hi hi, jag får väl låta bli att lägga ut matbilder såhär sent i fortsättningen :-) Hoppas du sov gott ändå

    Linda: Ja, han var helt vild med sin flygande motorcykel...Vassego, tycker man om vitlök är det en hit. Maken slukade flera stycken men jag är inte så jätteförtjust i vitlök så det blev bara en...

    Mia: Tack! Jo men visst ska vi ha EE klänningarna. Emilia har redan använt och förstås fläckat ner sin men jag ska klorera den så blir den som ny till midsommar :-) Halterneceken är ju också klockren till midsommar. Bra köp, lööööv min :-)

    Kram godingar

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar