VivanDivan

VivanDivan

torsdag 2 juni 2011

Mumsig sallad, marinadtips och det går lika bra med selleri…

God morgon! Här tar vi det riktigt lugnt på morgnarna när vi är lediga. Jag har haft turen att få barn som är lite morgontrötta så det är inte ofta det händer att de vaknar före mig. Folk kan inte fatta när jag berättar att det alltid varit så, ända sen de var riktigt små. De har alltid sovit till närmare 9. Bara mamman i den här familjen som är riktigt morgonpigg. Jag kan vakna runt 5 fast jag är ledig och har då jättesvårt att somna om. Gillar inte att ligga och dra mig utan går då hellre upp, klär på mig och lägger mig i soffan och kikar på TV.

Igår grillade vi och Emilia gjorde en jättefin sallad med melon och blandad småsallad med mangold, späd spenat, ruccola mm. Jag testade dessutom en ny marinad till köttet som bestod av mosade persikor, balsamico, chilli, soja, lite olja, sallt och peppar. Till det hade vi färskpotatis och mango chutney. Smaskens… Spana in så fint hon gjort med tomaterna med majs i :-). Gurkan och resten av tomaterna låg i botten…

P1110817

Igår upptäckte jag århundradets godaste snacks dessutom. Hade köpt selleri för det är såååå himla gott tycker jag och sen hade jag Philadelphiaost hemma. Och mycket godare att dippa selleri i osten än chips och godis…

P1110813P1110812P1110811

Nu ska jag gå och göra mig iordning för att åka hem till mina föräldrar en stund och sen blir det städning resten av dagen. Hoppas ni får en superfin Kristi himmelfärdsdag så hörs vi om en stund…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar