VivanDivan

VivanDivan

måndag 2 juni 2014

Nu är barnen “sko-kittade” för sommaren…såhär tänker jag

God kväll alla rara! Usch vad låg jag varit idag. Min mage är inte alls ok och har stört mitt humör hela dagen. Inte bra och inte kul alls. Nu har jag i a f fått i mig lite kvällsmat. Skippade det tunga och åt bara något lätt utan kolhydrater, mjölkprodukter, stark lök eller annat som jag vet är dåligt för magen men likväl fick jag ont efteråt. Not fun men men, imorgon är det säkert bättre…

På vinterhalvåret kör barnen oftast med samma stövlar varenda dag hela säsongen. Eller ja, de har ett par vinterstövlar och ett par neoprenstövlar för slaskväder varje år men på vår- och sommarhalvåret behöver de ju fler olika typer av skor. Sedan tidigare har de fått Converse att ha vid lite finare tillfällen som när vi åker ner på stan eller nåt där de inte behöver springa omkring då de inte är så fotvänliga. Sen har de varsitt par tennisskor att ha i skolan och ute och leka i. Men nu behövs ju även lite tunnare skor och här är årets skörd av nyinköp.

Båda barnen behöver nån form av “foppa-toffel” speciellt när vi är i sommarstugan där det är stenstrand och man kan behöva nån badsko för att inte göra illa fötterna. Dessa är ju även bra som hopp-i-skor här hemma. Emilia hittade en modell förra året som var lite nättare och tänk, de fanns även iår. Märket är Crocs. Felix körde på vanliga lite kraftigare Crocs. Sen har Emilia även fått ett par sandaler att ha till fint och hon tycker de är jättesköna och fina. Finns på Eurosko. Felix vill absolut inte ha sandaler av nån form så till honom köpte vi ett par tygskor. Hittade även ett par finskor till Felix på rea som han kan ha till skolavslutningen men främst till kommande bröllop i sommar då han ska vara näbb tillsammans med sin syster. Skor till henne har vi inte hittat än dock :)

DSC_0445DSC_0446DSC_0447

Sen har även Emilia flip-flops och ett par Ballerina som var för stora förra året men passar utmärkt nu. Till Felix finns det inte lika mycket skor att välja på och då han vägrar sandaler blir det ju inte så lätt. Men han har helst springskor på sig i a f så det blir bra…

Hur resonerar ni när det gäller barnens skor till sommaren? Tänker jag helknasigt? Finns det mer smarta lösningar för att slippa köpa skor som blir använda ett par få gånger innan de vuxit ur dem?

Puss & Kram

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar