VivanDivan

VivanDivan

tisdag 3 juni 2014

När mammahjärtat svämmar över av stolthet

God morgon mina fina! Igår när jag hämtade mina små på skolan mötte jag Emilias fröken och hon ville så gärna visa att idag hade Emilia fått en stor guldstjärna i läseboken. Hon hade lyckats läsa alla ord och meningar helt utan att blanda ihop några bokstäver och alla ljud rätt. Emilia har haft lite problem med talet som jag skrivit om tidigare och fortfarande har hon svårt att säga r. Hon har liksom skorrande r som skåningarna ungefär låter hon och hon kämpar verkligen med att lära sig läsa. Vi har varit lite oroliga för att hon haft lite dyslektiska problem då hon blandar ihop många bokstäver men igår lugnade fröken mig och sa att det kan bli sådär om man samtidigt ska kämpa med ljuden och bokstäverna så blir det extra tufft och Emilia har verkligen kämpat och nu lossnade det. Jag blir nästan tårögd när jag skriver för jag är sååå himla glad och stolt över min lilla tjej. Nu läser hon på allt hon ser och tycker det är så kul att känna att det funkar. Och då är man ju värd en stor guldstjärna tycker jag. Såååå himla pedagogiskt rätt av fröken och min lilla tjej var även hon så stolt och lycklig över sin stjärna. Det tyckte mamman var värt en glass så efter skolan åkte vi och köpte glass förstås :-)

Dagens idag blev top FAV, byxor Love Forever och skor Ash. As simple as that…

DSC_0086DSC_0089DSC_0091DSC_0087DSC_0088DSC_0090DSC_0092DSC_0093

Puss & Kram

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar