VivanDivan

VivanDivan

lördag 17 maj 2014

Nu ska det visst vara goodiebags på barnkalas

Halloj vänner! Här har det varit full rulle hela morgonen med städning på schemat. I eftermiddag ska nämligen Emilia ha sitt något försenade barnkalas med åtta söta vänner som kommer. Hon har beställt pizza och marängtårta (som slipper bakas phjuu) och sen blir det lek och bus i tre timmar. Även Felix ska iväg på kalas hos en liten vän och snart ska jag skjutsa honom dit. T skötte gräsklippningen och nu ska han iväg och plantera träd hos svågern som också har skog. Bra när man kan hjälpa varandra. I vintras hjälpte svågern till med vår avverkning vi behövde göra för att gallra för kraftledningarna och nu ska alltså T hjälpa honom att plantera skog.

Men, tillbaka till kalaset. När jag var liten var det fiskedamm och godispåse som gällde med lite smågodis när man gick hem. Men inte nu inte. Näää, goodiebag ska hon ha snuttan tydligen. Och vad sjutton lägger man i en sån då? Godis förstås och en ballong tänkte jag. Sen hittade jag jättebilliga läppglans på H&M som får slinka med och så kanske en sån där partytuta. Men det räcker väl eller? Har ni varit med om kalas där det varit goodiebags istället för godispåsar? Måste vara ett nytt koncept men googlar man på det hittar man massor med bloggar mm där det delas ut de mest extravaganta goodiebagsen. Men det känns lite knasigt tycker jag personligen. Vad tycker ni?

DSC_0230DSC_0231DSC_0232DSC_0233DSC_0234

Nehej, nu har jag inte tid med datorn längre. Skynda skynda….vi hörs senare

Puss & Kram

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Hej! Det känns som om barnkalas håller på att gå överstyr, eller det har det nog gjort för längesedan.
    Många försöker bräcka varandra genom att ha överdådiga kalas och presenter till alla gäster.
    Det är rent ut sagt stressande att försöka leva upp till pressen som föräldrar skapar.
    Droppen var när en familj hyrde in en halv circus, då gav jag upp.
    Vad hände med helt vanliga barnkalas ?
    Jag är glad att mina döttrar har kommit ifrån kalasåldern. Nu är de tonåringar och nöjda med att ha lugna tjejmiddagar/biokväll.
    Lägg ambitionen på en rimlig nivå är mitt råd.

    Kram
    C

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar