VivanDivan

VivanDivan

fredag 2 maj 2014

Kycklingfilé i foliepaket

Halloj alla söta! Idag var vädret betydligt bättre. Snön som kom igår är puts väck och solen har lyst från en klarblå himmel hela dagen. Lite småkyligt ute men ok. Jag tog med småttingarna ner på stan och införskaffade fotbollsskor, benskydd och strumpor till nästa veckas fotbollssäsongstart. Båda knoddarna ska spela iår. Felix i samma lag som förra säsongen och Emilia börjar i ett flicklag för hennes årskull. Båda är jätteladdade och är ute och testar nya utrustningen precis just nu :)

Sen tog vi en sväng till stora lekparken och de fick leka loss i ett par timmar. Älskar vår stora fina lekpark i pyttestan och barnen likaså. Mamman kan sitta på en bänk och läsa en god bok och barnen rockar loss bland alla skojiga klätterställningar, rutschkanor, gungor och annat kul. Men mer om det senare för nu tänkte jag bjuda på ett litet hitte-på-recept igen. Vi älskar kyckling och äter det ofta men just det där med att grilla den tycker jag är svårt. Blir lätt torrt och lite bränt. Så nu kom jag på smartidén att köra kycklingfiléerna i foliepaket istället.

Marinerade först i en marinad gjord på balsamicovinäger, matolja, rödvin, dragon, timjan och mynta. Lite salt och peppar hade jag i också. De fick ligg där och gotta sig i ett par timmar.

Sen lade jag dem på en bit folie och över lade jag potatisskivor i centimetertjocka skivor (okokta), champinjoner, äppelklyftor och en grovhackad vitlöksklyfta i varje paket. Lite salt och peppar uppepå och en klick smör.

DSC_0785

Gör ett paket och lägg på grillen. Det tog ungefär 35 minuter för paketen att bli klara…

DSC_0786

Denna rätt går ju att variera massor. Nästa gång ska jag testa att ha i morötter, broccoli och andra grönsaker tror jag. Men potatisen blev jättebra och kycklingen saftig och god. Vi avnjöt detta med grönsallad och beasås….as simple as that…

DSC_0787 

Puss & Kram

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar