VivanDivan

VivanDivan

torsdag 10 november 2011

Nylonstrumpor som inte maskar sig…

God morgon! Hur är läget i stugorna? Vet ni vad som gör mig vansinnig? Jo, nylonstrumpbyxor…Jag är verkligen storkonsument av såna för de håller ju inte. Max två gånger kan jag använda dem utan att de går sönder. Det värsta är ju när man har nylonstrumpbyxor på jobbet t ex och så får man en lång ful maska och har glömt ett reservpar i väskan. Brukar vanligtvis ha ett par extra med mig men ibland glömmer man ju. Och såhär års måste man ju ha dem om man ska ha kjol eller klänning. Ibland kör jag på de här lite tjockare varianterna med typ 60 eller 80 den men har man naturfärgade måste man ju ha tunnare…

Jag köper vanligtvis de flesta paren på Lindex för jag tycker de ändå håller rätt bra kvalitet. Tror nog inte egentligen det är kvaliteten det är fel på utan att jag lyckas fastna med klockor, armband och naglar mm och ritsch så har man en maska…

Tänk om man kunde uppfinna en tunn nylonstrumpa som håller. Då skulle man bli rik…Fast det vete sjutton om Lindex och co skulle gilla det för då skulle de ju inte få sälja lika många :)

Dagens idag är tunika/klänning Odd Molly Checkout dress i vintage chalk, underklänning JSFN Ellos, sjal Ester Elenora, stövlar Björn Borg, knästrumpor Lindex och strumpbyxor Lindex (som förstår redan fått en maska så dessa måste bytas innan jag far iväg till jobbet)

P1190196P1190202P1190194P1190195P1190197P1190198P1190199P1190201

Ser ni mitt gräsliga babyhår som ligger i hela pannan? Blir tokig på de där fjunen som inte vill följa med i resten av frisyren. Blir ännu värre när som idag har tofs…

Ha en superfin dag bloggisar och tack för alla tips om spel igår. Tror jag fått lite idéer nu hur vi ska göra till jul :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

9 kommentarer:

  1. Så fin du er i Checkout dress! :)
    Jeg har luret lidt på den i almost black, men er i tvivl om størrelsen.
    Har du str. 1?

    Kram
    Annette

    SvaraRadera
  2. Hej varför inte köra med en tjockare strumpbyxa typ stickade nu när vintern är på G.Både snyggt och lite varmare.Ha det gott Lena

    SvaraRadera
  3. Hahaha - jag kastade mig in och trodde att du skulle tipsa om skitbra strumpbyxor som håller :D Snygg du är!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Känner igen mig! Men använder helst lite tjockare varianter och de håller bra!

    Ha en fin dag snygga!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag måste bara få tipsa om strumpbyxor från Sneaky Fox - de håller otroligt bra...jag har inte behövt kasta ett par pga maska! De används, tvättas i maskin (tvättpåse), används osv tills de blir noppiga eller missfärgade av skor (fast då går de att ha i stövlar...)

    SvaraRadera
  6. Fin du är :-) Jag har min på mig med. Fast till jeans. kraam

    SvaraRadera
  7. Så fin du är! Jag använder också mest tjockare strumbyxor och tights som är tåligare. Har inga tips på bra nylons tyvärr...

    Kramar och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Min mamma lärde mig ett tips när jag blev stor nog för nylonstrumpor, hon hade alltid på sig tunna silkiga vita handskar (sådana man hade till dräkt på 60-talet). Jag fick ärva handskarna, det funkar utmärkt, det kanske finns att köpa någonstans. Men så är ju nylonstrumpor ändå känsliga, men jag har hittat några som håller ett par varv extra; flygvärdinnestrumpbyxan på Twilfit, den är lite dyrare, men är lite tätare vävd, ungefär som en stödstrumpa, men den är inte alls som de på apoteket t ex. Kolla på dessa, finns i svart och natur vet jag, det är mitt tips!

    Helena

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar