VivanDivan

VivanDivan

lördag 13 augusti 2011

Hunky Dory Essentials Japan Knit…hur sjutton gör man????

God morgon sötnosar! Först måste jag börja med att tacka för alla era fina kommentarer i mitt inlägg om att min blogg fyller 1 år. Jag blir faktiskt sååå himla glad och rörd. Så kul att få höra vilka ni är också som läser här. Så fortsätt gärna att presenterar er här :-)

Igår hade jag och barnen myskväll själva för T är med sin stora dotter på fotbolls-läger hela helgen. Det blev grillad kyckling och en supersmaskig avocadosallad. Sen åt vi chips, morötter och gurka med dip. Det är ju så smaskigt. Tycker faktiskt det är godare med grönsakerna än chipsen…

P1150293

Jag berättade ju att det var fin Hunky Dory rea på Nelly och det blev faktiskt två köp. En har jag redan fått och en kommer nästa vecka förhoppningsvis om lagersaldo och sånt stämmer. Jag har länge velat ha en Japan Knit. Hunky Dorys signumplagg tycker jag men nu när jag fick hem den har jag ingen aning hur man får ihop den. Det är ju med en säkerhetsnål och så är  det fyra hakar på ena sidan men jag vete sjutton hur man får ihop det… (jag ritade ut röda pilar där hakarna sitter)

P1150294P1150295P1150296P1150297P1150298

Den var dessutom vääääldigt stor i storlek. Beställde en Small men en XSmall hade nog egentligen varit bättre. Men det får vara för jag tror den kommer bli jättemysig i höst och funkar ju som lite oversize tycker jag bara jag får ordning på hur den ska sitta…

Såhär ser den ut när jag provar den. Ser ju ok ut på bilderna men den innersta “flärpen” åkte ner hela tiden när jag hade den på mig så den behöver ju fästas på något sätt…

P1150184P1150185P1150186P1150188P1150191P1150187P1150190P1150189P1150193P1150192

Till koftan har jag enkel underklänning från Ellos och avklippta gamla Fornarina jeans. Skor Converse.

Är det någon vänlig själ därute som vet hur man gör som kan tipsa mig för jag känner mig riktigt korkad här Smile

Nu ska vi göra oss iordning och åka in till stora lekparken som finns i stan. Blir nog lunch på stan och lite presentshopping för Emilia är bjuden på kalas imorgon. Då ska jag och Felix gå på bio och se vääääldigt efterlängtade Bilar 2.

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Hej har också försökt med denna kofta,men vi blev aldrig vänner den kändes inte bra på och jag fick inte den att sitta snyggt. MVH lENA

    SvaraRadera
  2. Hihi, jag provade den i butik och fattade ingenting? Sen fick jag hjälp och hör och häpna...
    Man ska bara haka fast hakarna direkt i tyget, lite precis som man själv vill så att koftan hänger lite konstnärligt på kroppen. Jo och så hakade tjejen fast koftan till mig och jag var livrädd för att röra mig....men det funkade och tydligen ska stickningen tåla detta bra. Du får prova och se...:-D
    Jag är lite skeptisk men men tja...så är det.
    Fin är det iallafall och du med!

    kramar

    SvaraRadera
  3. Jag kollade på lite bilder och funderar nu över om du inte ska ha den delen med hakarna ytterst och fästa hyskorna på den undre delen istället...
    http://tombrock.blogg.se/2011/april/hunkydory-japan-knit.html
    ...men det är bara en gissning ;-)
    Snyggt är det oavsett!
    Jag älskar Hunkydorys koftor, men har hållt mig till Envelope knit (och den låter jag bara hänga ;-)
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Har exakt samma fråga, fick hem en häromdagen och fattade ingenting. Men då blir det väl att haka fast lite här och där då med hakarna och avsluta med att fästa säkerhetsnålen. Kan ju bli riktigt roligt: En kofta, tusen olika styles. :)

    SvaraRadera
  5. Lena: Nej visst är det knepigt?

    Lingonberrie: Tack snälla för tipset. Anade att det var nåt sånt men det kändes som att man skulle förstöra den om man hakade lite överallt. Får prova :-)

    Helena: Tror du har helt rätt. Tack för tipset. Jag är nog lite korkad. Såg inte ens hakarna först och fick inte ihop det alls :-). Envelopen är ju också supersnygg tycker jag...

    KarJac: Välkomment hit! Ja, det kan bli riktigt skoj hi hi.


    Kram till er finingar
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar