VivanDivan

VivanDivan

söndag 29 maj 2011

♥ Grattis alla underbara mammor! ♥ Bästa presenten, ostbågar och drakflygning

Idag är det mors dag. Hur många av er underbara mammor därute har blivit uppvaktade? T åkte iväg tidigt imorse med Elin som skulle spela fotbollsmatch och Felix ville förstås följa med så jag och Emilia är ensamma hemma. Och min underbara goa lilla tjej gjorde sin mamma så lycklig och rörd idag. Hon gick ner en sväng och kommer sedan upp med frukost på sängen till sin mamma. En frukost som nog är den godaste jag ätit någonsin…Limpsmörgås med hmmm ett rätt tjockt lager smör (som mamma älskar) och kall o´boy med vispgrädde som blev över från igår när vi åt kladdkaka.

P1110697

Jag struntar faktiskt i “fancy” mors-dags-presenter köpta av T eftersom barnen är så små. Det har jag fått ibland och visst är det gulligt av maken men det här slår nog allt. Jag är världens lyckligaste mamma just nu.

Vi har bara myst idag jag och Emilia. Vi tittar lite på barn-TV och äter ostbågar….Ja det får man Smile

P1110698

Igår stannade jag på ÖB på hemvägen och då hittade jag en drake som jag köpte med mig till barnen. De hade jättekul med den och vi bor verkligen perfekt för drakflygning för det finns massa öppna ytor och blåser alltid. Mycket skratt och stoj var det…

P1110684P1110686P1110687P1110689P1110690P1110692P1110693P1110695

Nu ska vi snart göra oss iordning för idag står TVÅ kalas på agendan. Först ska Emilia på kalas till en dagis-kamrat och sedan ska vi iväg till kusinen.

Hoppas ni alla får en superbra söndag, mammor eller inte

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. fantastiskt morgon låter det som! : )
    är en rätt ny läsare av din härliga blogg! gillar den redan till tusen : )
    undrar bara 2 små saker.. vad jobbar du med?
    om man ser på bilderna så kan man tro att ni bor på landet? stämmer det ? : )
    kram johanna

    SvaraRadera
  2. Hej Johanna! Välkommen hit och kul att du gillar bloggen :-)
    Jag jobbar som IT-konsult inom området IT-arkitektur och integration.
    Ja, vi bor ute på landet i en gammal bondgård men vi har inga djur och inga åkrar och sånt.

    Kram och välkommen tillbaka
    /Vivvi

    SvaraRadera
  3. Visst är det såna presenter som känns mest i hjärtat:) Och vad roligt dom ser ut att ha det med draken! Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar