VivanDivan

VivanDivan

torsdag 16 augusti 2012

NEJ, Hunky Dory, det där var INTE OK!!!

Halloj bloggisar! Hade egentligen inte tänkt skriva nåt inlägg nu ikväll för det blev en sån urladdning med begravning och jag ligger med värsta huvudvärken men jag blev tvungen då jag ju imorse tipsade om att Hunky Dory hade 50% rea på sina fall-nyheter i webshoppen. Nästan för bra för att vara sant och det var det tydligen också. Jag lade en liten beställning men fick nu ett mail där det stod att det blivit ett fel på deras sida och alla order som lagts idag har blivit borttagna och pengar ska ha blivit återbetalda. Detta p g a att deras webside-leverantör klantat sig och satt 50% på allt och inte bara sommar och vår. Självklart förstår jag att det är en stor jättemiss hos dem och så men jag tycker faktiskt INTE att det är ok att bara ta bort ordern och återbetala pengarna med ett litet ynkligt mass-utskicks-mail. Det känns som VÄLDIG bad-will.

Ok, jag förstår att de skulle förlora massa pengar om det inte var tänk att vara rea men hur ofta kommer jag komma tillbaka och handla där? Typ never. Inte första gången det strulat med deras webshop. Jag hade en rabattkod där för ett tag sen men den funkade inte och nu när detta händer fick jag total anti-hunky-dory-känsla. Kommer säkert gå över för jag gillar ju kläderna men nej, det här gillade jag INTE….och hur mycket förlorar de inte på att kanske fler av morgonens kunder känner som jag.?

Deras:

“Du är väldigt välkommen att lägga en ny order till ordinarie pris” kändes nästan skrattretande. Har jag definitivt inte lust med nu.

(Kan vara att jag är trött som ett as och har värsta huvudvärken men ändå….)

Dagens dissar top 3 blir alltså:

image

1. Alla evinnerliga sorgliga begravningar och all död som omger mig

2. Huvudvärk

3. Hunky Dory

Over and out

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

16 kommentarer:

  1. Nej det var inte kul! min rabattkod funkade heller inte där. Hoppas huvudvärken blir bättre snart. kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Jag lade en beställning för två veckor sedan då jag upptäckte att de hade 50% även på höstens varor. Efter ca 5 dagar fick jag mail om att de tagit bort ordern då rabatten inte gällde höstens varor. Ringde dem då jag tyckte att de skulle stå för misstaget,men fick kalla handen. Mycket dåligt av dem att inte rätta till misstaget då de fortfarande (efter två veckor)anger fel rabatt. Jag bojkottar denna oseriösa webbchop.

    SvaraRadera
  3. Nej det är verkligen inte ok! Ta hand om dig själv i kväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. "Välkommen med en ny beställning till ordinarie pris", yeah right! Tror de att vi är idioter eller?!
    Skulle aldrig göra det.
    Krya på dig!
    A

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Har några coola HD plagg men köpte aldrig från deras webbsop pga deras frakt på 70 Kr!
    Det som du beskriver är helt sjukt!
    Krya på dig!
    Kram, Magdalena

    SvaraRadera
  6. Låter ju skitdåligt! Gör man såna misstag får man stå för det. Hoppas huvudvärken ger sig......Kram

    SvaraRadera
  7. Vissa tror visst de kan behandla sina kunder hur som helst... Mycket dåligt av HD och jag tror nog de hade tjänat en del ändå då kläderna inte kostar sååååå mycket att tillverka eller passera mellanhänder, inköpspris osv... Detta misstag att inte ta hand om sina kunder kostar nog mer....
    Hoppas du mår bättre i morgon!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja, det där var verkligen dåligt..
    Kram

    SvaraRadera
  9. Fick samma mail svar som du idag, skit dåligt tycker jag! Stå för att det blev fel istället, det hade jag som företagare definitivt gjort:-((.
    Önskar dug en fin kväll
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  10. Skitdåligt! Och även kass att din kod inte funkade heller... Jag hakar på din bojkott. Jäkligt trött på struliga webshopar, speciellt om de förväntar sig en massa reklam av oss bloggare för löjliga rabattkoder som sen inte funkar, som jag ju vet att de gjort... :o) Komiskt bara att jag råkade prova och därmed reklama just HD idag... ;o) Kram!

    SvaraRadera
  11. hände tydligen förra veckan oxå
    Dåligt
    kram Cia

    SvaraRadera
  12. helt sjukt faktiskt, trodde inte man fick göra så med alla dessa lagar, för om vi har råkat prismärka en vara med ett pris och det är fel och billigt så måste vi sälja det för det priset för annars kan vi bli typ anmälda...

    Det är iaf galet dåligt, oavsett vad dom har gjort för fel så borde dom på något sätt kompensera det hela.
    Det är som någon skriver, här marknadsförs det på bloggar etc, gratis marknadsföring med mera...
    så jag hänkar på din bojkott av HD

    ha en bra weekend

    kram

    SvaraRadera
  13. ....dessutom är just HD ett av de shoppar som utlovar rabattkod om man bloggar om dem med länk... när man vänder tillbaka mailet med frågor som inte bara är följsamma utan ifrågasättande får man inget svar. MEN man får påminnelse ett tag senare att man inte svarat på mailet med det "fina" erbjudandet.. inte heller efter det mailet vänts tillbaka får man respons.

    Så - nepp.. jag kan handla HD men INTE där.

    Ha nu en fin helg!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  14. Jättedåligt verkligen! Min rabattkod jag fick för ett tag sedan funkade och jag fick respons på mina mail. Men detta du och flera andra råkat ut för är skit! Jag lade ingen order igår för den färgen jag ville ha fanns inte. Tur det kanske :/ Hoppas huvudvärken går över. Kramar

    SvaraRadera
  15. Tråkigt! Tycker gott de kunde kompensera alla som lagt beställning! Kan ju inte varit så många!! Dåligt dåligt!!
    Hoppas du mår bättre idag!
    Idag har jag dunkande huvudvärk!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  16. Hej! Samma sak gäller för mig. De har skickat ett mail och hävt köpet men har fortfarande inte fått pengarna tillbaka på mitt konto. Googlade om ämnet och som jag tolkar det så kan man anmäla till ARN när de bryter en orderbekräftelse.

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar