Halloj bloggisar! Hade egentligen inte tänkt skriva nåt inlägg nu ikväll för det blev en sån urladdning med begravning och jag ligger med värsta huvudvärken men jag blev tvungen då jag ju imorse tipsade om att Hunky Dory hade 50% rea på sina fall-nyheter i webshoppen. Nästan för bra för att vara sant och det var det tydligen också. Jag lade en liten beställning men fick nu ett mail där det stod att det blivit ett fel på deras sida och alla order som lagts idag har blivit borttagna och pengar ska ha blivit återbetalda. Detta p g a att deras webside-leverantör klantat sig och satt 50% på allt och inte bara sommar och vår. Självklart förstår jag att det är en stor jättemiss hos dem och så men jag tycker faktiskt INTE att det är ok att bara ta bort ordern och återbetala pengarna med ett litet ynkligt mass-utskicks-mail. Det känns som VÄLDIG bad-will.
Ok, jag förstår att de skulle förlora massa pengar om det inte var tänk att vara rea men hur ofta kommer jag komma tillbaka och handla där? Typ never. Inte första gången det strulat med deras webshop. Jag hade en rabattkod där för ett tag sen men den funkade inte och nu när detta händer fick jag total anti-hunky-dory-känsla. Kommer säkert gå över för jag gillar ju kläderna men nej, det här gillade jag INTE….och hur mycket förlorar de inte på att kanske fler av morgonens kunder känner som jag.?
Deras:
“Du är väldigt välkommen att lägga en ny order till ordinarie pris” kändes nästan skrattretande. Har jag definitivt inte lust med nu.
(Kan vara att jag är trött som ett as och har värsta huvudvärken men ändå….)
Dagens dissar top 3 blir alltså:
1. Alla evinnerliga sorgliga begravningar och all död som omger mig
2. Huvudvärk
3. Hunky Dory
Over and out
♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi
Nej det var inte kul! min rabattkod funkade heller inte där. Hoppas huvudvärken blir bättre snart. kram Nilla
SvaraRaderaJag lade en beställning för två veckor sedan då jag upptäckte att de hade 50% även på höstens varor. Efter ca 5 dagar fick jag mail om att de tagit bort ordern då rabatten inte gällde höstens varor. Ringde dem då jag tyckte att de skulle stå för misstaget,men fick kalla handen. Mycket dåligt av dem att inte rätta till misstaget då de fortfarande (efter två veckor)anger fel rabatt. Jag bojkottar denna oseriösa webbchop.
SvaraRaderaNej det är verkligen inte ok! Ta hand om dig själv i kväll!
SvaraRaderaKramar
"Välkommen med en ny beställning till ordinarie pris", yeah right! Tror de att vi är idioter eller?!
SvaraRaderaSkulle aldrig göra det.
Krya på dig!
A
Hej!
SvaraRaderaHar några coola HD plagg men köpte aldrig från deras webbsop pga deras frakt på 70 Kr!
Det som du beskriver är helt sjukt!
Krya på dig!
Kram, Magdalena
Låter ju skitdåligt! Gör man såna misstag får man stå för det. Hoppas huvudvärken ger sig......Kram
SvaraRaderaVissa tror visst de kan behandla sina kunder hur som helst... Mycket dåligt av HD och jag tror nog de hade tjänat en del ändå då kläderna inte kostar sååååå mycket att tillverka eller passera mellanhänder, inköpspris osv... Detta misstag att inte ta hand om sina kunder kostar nog mer....
SvaraRaderaHoppas du mår bättre i morgon!
Kram
Ja, det där var verkligen dåligt..
SvaraRaderaKram
Fick samma mail svar som du idag, skit dåligt tycker jag! Stå för att det blev fel istället, det hade jag som företagare definitivt gjort:-((.
SvaraRaderaÖnskar dug en fin kväll
Kram Cecilia
Skitdåligt! Och även kass att din kod inte funkade heller... Jag hakar på din bojkott. Jäkligt trött på struliga webshopar, speciellt om de förväntar sig en massa reklam av oss bloggare för löjliga rabattkoder som sen inte funkar, som jag ju vet att de gjort... :o) Komiskt bara att jag råkade prova och därmed reklama just HD idag... ;o) Kram!
SvaraRaderahände tydligen förra veckan oxå
SvaraRaderaDåligt
kram Cia
helt sjukt faktiskt, trodde inte man fick göra så med alla dessa lagar, för om vi har råkat prismärka en vara med ett pris och det är fel och billigt så måste vi sälja det för det priset för annars kan vi bli typ anmälda...
SvaraRaderaDet är iaf galet dåligt, oavsett vad dom har gjort för fel så borde dom på något sätt kompensera det hela.
Det är som någon skriver, här marknadsförs det på bloggar etc, gratis marknadsföring med mera...
så jag hänkar på din bojkott av HD
ha en bra weekend
kram
....dessutom är just HD ett av de shoppar som utlovar rabattkod om man bloggar om dem med länk... när man vänder tillbaka mailet med frågor som inte bara är följsamma utan ifrågasättande får man inget svar. MEN man får påminnelse ett tag senare att man inte svarat på mailet med det "fina" erbjudandet.. inte heller efter det mailet vänts tillbaka får man respons.
SvaraRaderaSå - nepp.. jag kan handla HD men INTE där.
Ha nu en fin helg!
KRAMAR
Jättedåligt verkligen! Min rabattkod jag fick för ett tag sedan funkade och jag fick respons på mina mail. Men detta du och flera andra råkat ut för är skit! Jag lade ingen order igår för den färgen jag ville ha fanns inte. Tur det kanske :/ Hoppas huvudvärken går över. Kramar
SvaraRaderaTråkigt! Tycker gott de kunde kompensera alla som lagt beställning! Kan ju inte varit så många!! Dåligt dåligt!!
SvaraRaderaHoppas du mår bättre idag!
Idag har jag dunkande huvudvärk!
Kram Helena
Hej! Samma sak gäller för mig. De har skickat ett mail och hävt köpet men har fortfarande inte fått pengarna tillbaka på mitt konto. Googlade om ämnet och som jag tolkar det så kan man anmäla till ARN när de bryter en orderbekräftelse.
SvaraRadera