VivanDivan

VivanDivan

söndag 4 december 2011

Julpyssel och somna till sport och dammsugning…

God eftermiddag! Vilken otroligt slö dag det här varit. Imorse var vi i o f som vanligt iväg på gympan och det var full rulle men efter de har jag varit helt sänkt. Har legat och sovit i soffan faktiskt i över två timmar. Det mest sövande och rogivande ljudet jag vet när jag ligger i soffan en söndageftermiddag är sport på TVn. Tipsextra eller soom idag skidskytte. Så har det varit sen jag var liten. Även om jag gillar sport är det sååå himla skönt att somna till. Ett annat ljud jag får ro av är att ligga och slöa när någon dammsuger. Också ett ljud jag verkligen alltid somnar av. Skum…who…me?

Har ni nåt ljud som ni kopplar av till som är lite annorlunda?

I fredags hade vi ju lite julpyssel jag och de små och det var så mysigt. De tröttnade dock efter ett tag så vi har lite kvar att pyssla med av det jag köpte men här kommer lite bilder på det vi faktiskt gjorde…

Glasfärg är kul så vi gjorde lyktor av barnmatsburkar. Med glitter och paljetter sen så blev de superfina…

P1190968P1190966P1190965P1190964

Hög koncentration

P1190967

Sen gick vi över på julkortstillverkning.

P1190974P1190973

Snögubar, granar och änglar

P1190978P1190980P1190979

Lite stökigt blir det ju…

P1190970

…och när de små tröttnat får mamman plocka rätt på det…

P1190976

Alla alster uppställda för vernissage till pappan när han kom hem :)

P1190977

Och nu lyser lykorna så fint på spiselkransen (skumt ord, heter det så?)

P1190988

Nu ska jag tillbaka ner i soffdvalan. Barnen har byggt värsta kojan här så de roar sig kungligt och T tittar på fotboll på TV. En perfekt latsöndag helt enkelt…

hearts; Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Sötingar!
    Jag tycker om att somna i soffan till diskmaskinens kluckande. Kanske inte så ovanligt men åhhh....skönt.

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag har legat och somnat till golf på tv:n idag... soft som bara den :=) Tennis funkar bra med. Vi ser massor av sport hemma hos mig, en del kan man inte alls somna till när det är spännande förstås men det finns något mycket vilsamt över vinterstudion, i soffan :=) kram Milla

    SvaraRadera
  3. Att glida ner i soffan bland kuddarna och somna är sååå skönt :-) Mysigt är att höra Tvn i bakgrunden, men det är inte nödvändigt... Jag kan lätt soman ändå!
    Mysigt med julpyssel!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. TACK fina för hjälpenm med hur jag slulle bära mig åt med att lägga ut på You tube:)) Nu är det fixat..Och pyssel..det gjorde jag med idag:)~ kram fina:))

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar