VivanDivan

VivanDivan

torsdag 13 mars 2014

Att ta en lunchpromenad i vårsolen

God morgon vänner! God lunch blev det visst då inlägget inte ville bli postat imorse av nån anledning :). Igår på lunchen tog jag och en kollega en lunchpromenad efter maten och oj vad skönt det var. Inte så långt och ingen ambition om nån power walk utan bara strosa runt, få röra lite på sig efter en stillasittande förmiddag, andas frisk luft och njuta vårsolen. Helt underbart och det kommer jag göra oftare nu känner jag. Jag har ju ett jobb där jag sitter väldigt still och har det ganska stressigt dessutom men att få den där pausen och komma ut och röra lite på sig på lunchen var verkligen ett vinnande koncept. Blev jättepigg på eftermiddagen och orkade med dagen utan att totaldäcka när jag kom hem. Senaste tiden har jag nämligen varit grymt trött. Näsan rinner och jag är täppt men inte hela tiden, ögonen kliar och jag börjar misstänka att jag faktiskt gått och blivit pollenallergiker eller nåt. Blir såhär varje år och nån gång har jag väl testat sån där receptfri allergimedicin men inte tyckte det hjälpt. Men just den här tröttheten är nog värst. Liksom orkeslös på något sätt. Kan ju bero på en hektisk tid med mycket resande och annat samt dunderinfluensa innan det som jag kanske aldrig tog mig tiden att återhämta mig ifrån men ändå. I vilket fall som helst blev jag pigg av att röra lite på mig så nu mååååste jag verkligen ta tag i det där med träning. Måste verkligen och nu ska jag bara hitta någon form som passar mig så att jag inte tappar motivationen som jag alltid gör när jag börjar t ex springa. Tycker det är så ruskigt tråkigt. Nej, nåt annat måste det vara och helst inget som jag måste styra till tider för jag vill inte binda upp mig på mer inplanerade saker än jag redan har. Usch, vad svårt…får köpa mig nån sån där träningsmaskin kanske :)

Dagens idag blev blus Fira, jeans Please och skor Ash.

DSC_0533DSC_0534DSC_0536DSC_0537DSC_0538DSC_0541

Önskar er alla en riktigt fin dag

Puss & Kram
/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar