VivanDivan

VivanDivan

onsdag 21 november 2012

Nej men hur kunde jag tro att jag skulle klara mig!

God morgon bloggisar! Igår eftermiddag började jag känna mig illamående och få ont i magen och jodå, inte klarade jag mig från eländet som jag hoppats. Så natten har varit lite dryg men det har lugnat sig nu och jag känner mig lite matt men rätt pigg ändå. Emilia verkar mycket piggare idag och Felix har ännu inte visat några tecken på att bli sjuk. Men med en förkylning med feber i helgen och nu magsjuka på det är man inte så kaxig…blääää….

Och vad isolerad man blir ute på landet när maken jobbar borta och vi är sjuka här. Det är tur vi har kyl och frys fulla med mat och annat så vi inte behöver handla men skulle nog behöva lite blåbärssoppa eller nåt för jag känner inte att jag är sugen på så mycket annat just nu. Hoppas i a f det blir bättre under dagen och att Felix klarar sig.Vill inte vara hemma längre…

Att kidsen är rastlösa kan ni se på bilderna nedan. My god vad de kan stöka till de små…

DSC_0929

Såhär såg det ut igår kväll när de varit i farten. Lego, djur, älvor och riddare. Några sekunder efter fotot hade lådan med kaplastavar längst ner till högre också välts ut och en timme senare hade ytan till vänster som på bilden ser rätt tom ut ockuperats av en stor koja av filtar, pallar och annat. Så ni anar kanske hur det såg ut Smile Men de var sååå duktiga och plockade alldeles själva undan allting innan läggdags. De är bra duktiga mina små som hjälper sin krassliga mamma…

DSC_0931

Och rätt söta är de också tycker jag. Här är det frukosttime i sängen på morgonen. Orkade inte koka gröt eller nåt annat avancerat så det blev lite småplock…

DSC_0003 (2)Men det var ruskigt vackert ute imorse. Himlen var alldeles rosa och det verkar bli en fin dag. Men det har vi ju inte så mycket nytta av härinne. Kanske klär på barnen och skickar ut dem en stund på eftermiddagen så de får lite frisk luft. Kan ju inte göra dem sjukare…

Påminner också om bloppisen jag lade ut igår. Finns mycket kvar och kanske blir det lite påfyllning senare. Har massor jag skulle kunna sälja faktiskt om ni är intresserade. Behöver verkligen rensa. Bl a ett par stövlar från G-star i nycksick, ett par Odd Molly leggins och nåt mer… Så klicka dig in på Bloppisen på “Till SALU” här bredvid så kommer du dit..

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Fy din stackare, magsjuka är vidrigt! Vi lyckades bli smittade en efter en hela familjen för någon månad sen.Inte kul :( Hoppas att Felix klarar sig.

    Krya på dig!

    kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar