VivanDivan

VivanDivan

torsdag 17 mars 2011

Tack och lov för farmor och lite shopping…

God kväll! Det blev lite stressigt imorse så jag hann helt enkelt inte med ett blogginlägg. Felix blev sämre igår kväll med örvärk och var helt flammig i ansiktet och bröstet så vi bestämde att han skulle få vara hos farmor och farfar idag. T skulle bort på viktigt jobb och jag hade en del möten så då är det tur att farmor och farfar finns. Egentligen känns det lite jobbigt att lämna bort dem när de är sjuka men samtidigt vet jag ju att de har de bra både hos mormor och morfar och farmor och farfar. Det är ju guld värt att ha dem nära och att de ställer upp när det kör ihop sig lite. Emilia var dock på förskolan så det var skjutsande åt alla håll imorse. När jag hämtade Felix nu på eftermiddagen hade han dock hög feber trots att han fått alvedon och har jätteont i örat så imorgon blir det kanske tvunget att åka in till doktorn. Lär ju bli en jobbig natt för honom stackarn och för oss som får vara vakna och trösta. Tänk vad olika det är på barnen. Emilia blir sällan sjuk och det går alltid över jättefort men Felix är sååå drabbad hela tiden. Hon är helt pigg igen efter en dag med lite feber och snuva. Skumt…

Dagens idag blev tunika Odd Molly Reedy tunic i powder strlk 1, jeans G-star, stövlar LaRedoute och halsband Rock by Sweden.

P1070868P1070869P1070870P1070871P1070872P1070873P1070874P1070875

Idag blev det faktiskt lite lunchshopping också. Var in på G-star butiken i stan och spanade lite. En av tjejerna där är så himla gullig och vet alltid vad jag vill ha och är toppenbra smakråd. Sån service gillar jag i en butik. När det är personligt och man kan spåna lite med personalen. Bra att vara stamkund :-) I vilket fall som helst hade de förstås jackan jag såg i storstan igår men bara EN endaste kvar. De hade gått som smör. Den fanns nu i M men hon garanterade att den var jätteliten i storlek så jag provade och den satt faktiskt perfekt. Lade undan den till eftermiddagen och kunde förstås inte låta den glida mellan fingrarna så det blev ett litet impulsköp. Där bröt jag mot 1-veckas-fundering-regeln men jag tror jag kommer vara jättenöjd med den. Mycket användbar och söt samtidigt som den är lite tuff. Matchat t ex till jeansen jag köpte igår…

G-star Officer jacket i military och G-star Dean loose tapered jeans vintage destroy.P1070877P1070876

Sen var jag in på Lindex och köpte varsit set till kidsen. Lindex har riktigt fina barnkläder tycker jag och till bra priser.Felix i tisha och hoodie FIX och jeans Detroit. Emilia jumpsuit, tisha och kofta Kids by Lindex.

P1070881

P1070883

Emilia ville självklart poser men Felix är ju lite hängig så det struntade vi i.

P1070879P1070880

 

…och förresten…

Ett stooooooort tack också till alla som grattade mig igår efter min certifiering! Jag blev så glad när jag läste. Underbara blogg-vänner är vad ni är och jag hoppas ni allihop haft en underbar dag

♥♥♥

 

♥ Puss & Kram

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Ge honom barnipren och alvedon kanon mot öronvärk samt nässpray kan rädda natten hjälpte min tjej när hon hade öronvärk . Alvedon hjälper på febern ipren mot infl i örat och nässpray öppnar upp gångarna!!

    Schyssta inköpt GILLART jackan kommer du ha anv för i många outfits

    KRAM och krya på lillprinsen

    &hearsts;

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du fick tag på jackan:) Det är skönt att höra andra säga samma som mig. Mina barn blir nästan alltid sjuka när det är nästan omöjligt att komma ifrån, så vi kör med farmor och farfar jämnt känns det som. Visst får jag lite dålig samvete, men jag vet att barnen har det hur bra som helst med.
    Kram

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅÅH, va fina ni är BÅDA två!!!
    Hoppas ni får en fin fredag och att Felix snart kryar på sig.
    KRAM!!

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni :-)

    Tina: Tack för tipset. Ska jag komma ihåg. Han får alltid örvärk när han är förkyld stackarn :-(

    Hilde, skönt att höra att man inte är ensam att utnyttja mor-och farföräldrar.

    Odd Molly-holic, tack detsamma :-)

    Kram till er fina tjejer
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar