Halloj! Sitter här just nu och är lite irriterad. Som ni kanske minns skrev jag att jag beställt en ChillNorway Mexico Long Sleeve som jag så gärna ville ha och letat efter med ljus och lykta.
Så idag, ca en vecka senare får jag ett mail att den var slut i lager. Jag har redan betalat och de skulle föra tillbaka pengarna men jag blir så himla sur ändå. Ska det ta en vecka att inse att något inte finns på lager? De tjänar ju dessutom ränta på att göra såhär då pengarna redan sitter på deras konto. Nä fy, såna butiker går faktiskt fetbort för mig och då tänkte jag att jag skulle göra en lista över 10 saker jag tycker är viktigt när jag beställer via nätet…
1. Snabba leveranser – Behöver inte vara dagen efter men jag tenderar komma tillbaka till butiker där jag vet att man kan lita på att de levererar fort
2. Bra kommunikation – Om nåt är slut förväntar jag mig snabb återkoppling och pengarna tillbaka fort. Samma vid leveransförseningar el dyl.
3. Fungerande rabattkoder – Har många gånger blivit lovad rabattkoder hit och dit om t ex något strulat vid leverans eller liknande. Lika ofta har rabattkoderna inte funkat. Mycket irriterande
4. Fint inslagna varor – Man blir så himla glad när något är fint inslaget i silkespapper eller fin kartong. Såna butiker står alltid överst på min lista
5. Säker betalning eller faktura – Jag vill kunna lita på att betalningen jag gör är säker antingen med fakturaalternativ (helst utan kostnad) eller krypterad lösning för kortköp
6. Uppdaterade lagersaldon – Vissa butiker är helt värdelösa på att uppdatera sina lager och webshoppar och man får meddelande att saker är slut fast det till synes finns i shoppen.
7. Bra layout på webshoppen – Jag avskyr webshoppar som har långa söktider för att hämta fram produkter eller där det är omöjligt att navigera dit man vill eller söka fram ett visst märke. Såna går fetbort
8. Priser – Ofta är det ju liknande priser på samma märken men ibland skiljer det sig och det stör mig. Känns som vissa saltar priserna.
9. Egna bilder istället för produktbilder – Jag gillar när butikerna har egentagna bilder på kläderna, gärna i kombos. Det ger bättre bild av hur plaggen ser ut än trista produktbilder. Stort plus för de butiker som har catwalkfilmer och “style of the week” eller liknande. Mycket bra inspiration vill jag ha
10. Bra rabatter och erbjudanden – Om jag är medlem i en kundklubb tycker jag det är toppen med bra erbjudanden och rabatter. Vet man att ett mail från en webshop innehåller bra erbjudanden så öppnar man det ju men innehåller det bara trams så tenderar jag i a f att lära mig det och de åker i papperskorgen direkt.
Ganska självklara saker kanske och det vore kul om ni kom på mer saker så kan vi göra listan komplett :)
Och en sak till, är det nån som vet vart man kan få tag på en ChillNorway Mexico long sleeve strlk Small så mottages tips tacksamt
♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi
Agree!
SvaraRaderaDessutom tycker jag det är viktigt med returhanteringen. Nyligen shoppade jag från en butik och skulle returnera då plagget inte passade. På hemsidan hänvisades det till ett stycke där det skulle stå om returer men det fanns sedan inte. Mailade 2 ggr hur jag skulle gå tillväga då det skiljer sig ibland mellannolika butiket. Jag har inte fått svar än. Till slut skickade jag plagget ändå och hoppades på det bästa och tack och lov funkade det. Andra butiker svarar inte på mail på flera veckor vilket är underligt när mail måste vara den naturliga korrespondensen i webbshoppar. Såna butiker handlar jag aldrig av.
Men sen finns de snabba som svarar snabbt, löser ev fel snabbt och har superb service. De shoppar jag gärna av igen.
Synd på din tröja. Hoppas du hittar den någon annanstans.
Kram
Word!!
SvaraRaderaHoppas du har en härlig sommar! =D
Kram kram
Hittar du ingen närmare har du en här:
SvaraRaderahttp://www.millanputiikki.fi/product/show/30000/paidat-ja-topit/2914/chill-mexico-long-sleeve
Kram igen
Jag beställde ett par havaianas flip-flops från Sportamore igår och fick de idag!!! Högsta poäng!
SvaraRaderaHoppas du får tag på din tröja....vet att jag såg den någonstans tidigare i veckan ..... kan bara inte komma på var? Typiskt!
Kram Titti
Bra punkter!!
SvaraRaderaReturhantering säger jag med ... Och FRAKTEN! Frakten skiljer otroligt mellan butikerna ..
Kram fina du!
Superbra lista! Jag tycker med att frakten är viktig, en del har dyr frakt och vill man bara ha en liten grej, eller billig, så blir frakten för stor i relation till priset. Jag tycker navigeringen på webbshopar är viktig. Att man söka på varumärke, att man kan scrolla och välja antal plagg på sidan, så man slipper sitta och klicka nästa sida hela tiden. Sökfunktioner på storlek är ett plus. Och att man ser priserna ordentligt vid rabatter, en del visar inte orginalpriset. Och egna fina bilder håller jag med är ett stort plus! kram Milla
SvaraRaderaJag är ganska säker på att just den tröjan fanns på Sivi shop i Gävle för någon vecka sedan. Ring 026-18 31 32 och kolla. Tror säkert att de skickar. Lycka till i jakten på den fina tröjan. Kram!
SvaraRaderaSkitsurt sånt där:( Hoppas du hittar en.....Kram
SvaraRaderaHände mig med hittade ett par please jeans i stl xs trodde inte det var sant klickade fick orde bekrf sen skulle butiken godkänna inom 72 h inget hände vänta vänta maila då miinto.se för att höra de var tvina i sin tur se fick vänta till svar fick att jag fick kontakta butiken själv HALLOOO fick iaf en ursäkt om dålig uppdatering av lagerstatus rabattcheck men funkade ej... Drygt dåligt man blir pisstoff !!! Hoppas du hittar denna godbit köpte en liknande fr Tintinstyle chillnorway Egil long sleeve i s men var för stor suck
SvaraRaderaBra lista kanon punkter håller med på.alla !! Nåt butikerna borde ta till sig iaf vissa
Kram Tina
Hör med 2 Gummor i Nora de skickar fraktfritt (Tror jag)
SvaraRaderaFinns på nätet.
att det dessutom kan skilja på frakttid. För en kommer det fram på 1-2 dagar för en annan 1-2 veckor. Sånt kan jag störa mig på. (samma webb-butik då alltså)
SvaraRaderaHåller med dig - man blir så besviken. Hände samma grej för mig när jag skulle köpa clarie klänningen från C.N från Johnells - stod lagerstatus att det fanns - klickar hem och 3 dar senare så finns den helt plötsligt inte - går in en vecka senare och då har dom fortfarande inte ändrat sin lagerstatus- mailar å frågar och då menar dom att dom inte hunnit uppdaterat.
SvaraRaderaVarför har man då en webshop???
Handlar aldrig mer därifrån då dom har ett dåligt bemötande!
Fraktfritt å schyst samt fri returfrakt vore underbart !!
Minzo har den i stl s.
SvaraRadera